Ga naar inhoud

Spellingscontrole werkt niet meer

DUSKvsDAWN

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Zoals jullie lezen doet mijn spellingscontrole het niet meer. Dit geld voor elke versie van Word. Ik heb deze vraag ook gesteld op het Microsoft forum, maar zonder enig succes. Ik heb het programma opnieuw geïnstalleerd, taal ingesteld met stijlen, overigens kan ik nu op een of andere manier de benodigde vinkjes onder het kopje "controle" bij de opties niet meer aanvinken. Voorheen kon dit wel, maar veranderde er ook niks. Ik heb oude gegevens verwijderd, ook via regedit. Omdat een of andere sukkel op het Microsoft forum me niet de goede info gaf over het verwijderen van de HKEYs heb ik zelfs heel Windows opnieuw moeten installeren. Maar zelfs dat helpt niet. Ik heb zowat ALLES geprobeerd. Maar er is vast nog iets wat ik niet heb geprobeerd. Help, alsjeblieft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag DUSKvsDAWN,

Je hebt wel een heel drastische weg afgelegd.

Als je Windows en Microsoft Office opnieuw hebt geïnstalleerd moet je spellingcontrole gewoon werken met de F7 toets van je toetsen bord.

Als mocht blijken dat dit niet werkt na een frisse herinstallatie klopt er iets niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je de link naar het Microsoft forum in je volgende bericht plaatsen zodat we kunnen bekijken wat je reeds uitgevoerd hebt om het probleem op te lossen?

Over welke office versie gaat het?

Staan er meerdere versies van Office op je PC?

Voer ook onderstaande uit:

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je de link naar het Microsoft forum in je volgende bericht plaatsen zodat we kunnen bekijken wat je reeds uitgevoerd hebt om het probleem op te lossen?

Over welke office versie gaat het?

Staan er meerdere versies van Office op je PC?

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Zoals al eerder gezegd heb ik dit bij elke versie van Word. Nee, alleen 2013 staat er nu op. En ik snap niet waarom ik zonodig een programma moet installeren voor een printscreen... *zucht* ik heb het gevoel dat het niet heel serieus wordt genomen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zouden we je vraag niet serieus nemen?

We proberen je probleem op te lossen maar hebben daar wat info voor nodig.

Als je onderstaande kan uitvoeren kunnen we verder naar een oplossing zoeken.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zouden we je vraag niet serieus nemen?

We proberen je probleem op te lossen maar hebben daar wat info voor nodig.

Als je onderstaande kan uitvoeren kunnen we verder naar een oplossing zoeken.

Ik wil gewoon graag weten wat ik op mijn laptop zet voordat ik dat doe. Er zijn eerder mensen geweest die mij op zulke forums iets hebben laten installeren en dat bleek vervolgens een virus te zijn en ondanks mijn goede antivirus mijn laptop plat gegooid. dus wat doet dit precies?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Speccy maakt een overzicht van de aanwezige hardware op je PC en is volkomen veilig.

Het wordt op dit forum altijd gebruikt.

Er werd ook reeds enkele keren gevraagd naar de link van het Microsoft Forum waar je jouw vraag gesteld hebt zodat we kunnen nagaan welke tips je reeds aangeboden werden en uitgevoerd hebt zodat we geen dubbel werk uitvoeren en sneller naar een mogelijke oplossing kunnen werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Speccy maakt een overzicht van de aanwezige hardware op je PC en is volkomen veilig.

Het wordt op dit forum altijd gebruikt.

Er werd ook reeds enkele keren gevraagd naar de link van het Microsoft Forum waar je jouw vraag gesteld hebt zodat we kunnen nagaan welke tips je reeds aangeboden werden en uitgevoerd hebt zodat we geen dubbel werk uitvoeren en sneller naar een mogelijke oplossing kunnen werken.

Ok, zal het zo even installeren. Oh, sorry, dat heb ik even over het hoofd gezien. Hier issie: Word spellingscontrole werkt niet meer - Microsoft Community

Als ik Speccy dan heb geïnstalleerd even een printscreen maken van de resultaten en hier posten neem ik aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.