Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wat kan ik het best doen om mkv-files af te spelen op mijn pc. Heb een gewone codec pack zitten maar vraag me niet dewelke. Heb al gehoord van Matroska-pack maar kan ik die dan gewoon over mijn oude codec pack zetten of komt die ernaast te staan en dan mss voor problemen zorgen.

Geplaatst:

Neen want MKV files zijn eigenlijk anders gecodeerde AVI files terwijl PowerDvd dvd files (*.vob) afspeelt.

Als je het geheel wil afspelen via PowerDvd moet je de MKV files converteren naar dvd met bijvoorbeeld 'convertXtoDVD'. Dit programma (ConvertXtoDVD) herkent MKV files als AVI files en ze converteren naar DVD files (*.vob) is geen probleem.

Maar zoals ik al eerder zei kan je de MKV files ook gewoon bekijken via de Windows Media Player die standaard bij XP of Vista is geleverd.

Geplaatst:

Kan nu inderdaad die mkv file afspelen met Wmp en met Vlc maar in beide gevallen hapert het beeld en geluid bijna continue. Mss nog andere progies die mkv files kunnen afspelen, laat maar komen hoor.

Geplaatst:

kunt u uw systeem specificaties eens geven?

het zou namelijk zomaar kunnen dat uw pc te zwak is om mkv af te kunnen spelen

je systeem krijgt het namelijk flink voor zijn kiezen bij het afspelen van dit soort bestanden.

Geplaatst:

Intel core Duo T2300E 1,66Ghz 667Mhz FSB 2MB L2 cache

Ati Radeon X1600

2gb DDR2

Windows Vista Ultimate by Muiz

Heb gekeken naar Iron Man met Powerdvd 8.0 en geen problemen gehad, bestands grootte was 7,82Gb met wmv extensie.

Geplaatst:

kan je eens kijken naar je cpu belasting op het moment dat je de film aan het bekijken bent?

ik denk dat je cpu het namelijk niet helemaal aan kan. (gezien eerdere ervaringen met mkv files)

Geplaatst:

Waarden tijdens het afspelen met media player classic

CPU gebruik tussen 50 en 55% met piek naar 70%

geheugen van 800MB bij start naar 900MB en bleef maar stijgen

Geplaatst:

Ik denk dat Yannick gelijk heeft wat betreft je cpu die de Mkv files niet aankan. Ik zie ook dat je Vista Ultimate draait en dan nog met 2 Gb ram geheugen. Ik meen te mogen zeggen dat het echt het minimum is.

Maar geen getreur....Converteer gewoon de Mkv file (film neem ik aan) via ConvertXtoDvd naar Dvdformaat en dan kan je die probleemloos afspelen met PowerDvd 8.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.