Ga naar inhoud

Acer Extensa 5235 start niet op

Chiel301

Aanbevolen berichten

Beste leden,

Ik heb een Acer Extensa 5235 die niet meer op start. Ik vermoed dat hij op Windows 7 draait maar het zou ook Vista kunnen zijn.

Enige tijd geleden had ik een probleem met opstarten. Ik voerde het wachtwoord in maar kreeg een vreemde foutmelding. Dit was niet dezelfde melding als degene die je krijgt als je een fout wachtwoord invoert. Eigenlijk gebruikte ik deze laptop amper dus heb ik er verder weinig aandacht aan besteed. Tot ik een nieuwe iPhone kocht. Om bij mijn iTunes te komen moest ik de Acer weer opstarten. Met behulp van verschillende sites is het me gelukt het inlogscherm te omzeilen en zo kon ik weer werken op de laptop. Ik heb mijn nieuwe telefoon geïnstalleerd en vervolgens de laptop weer opgeborgen.

Onlangs heb ik een nieuwe MacBook gekocht en wil nu alle foto's overzetten. Echter doet de Acer nu helemaal niets meer.

Na het indrukken van de aan/uit knop verschijnt het scherm: WINDOWS FOUTHERSTEL

Ik heb de keuze uit OPSTARTHERSTEL STARTEN (AANBEVOLEN) en WINDOWS NORMAAL STARTEN.

Als ik de eerste optie neem dan ververst het scherm zichzelf weer en verder gebeurt er niets. Als ik de tweede optie neem krijg ik even een ander scherm waarna hij weer terug naar het WINDOWS FOUTHERSTEL springt.

Wel kan ik bij de tweede optie als ik snel ben via F2 in een ander scherm (DOS ofzo) komen maar ik weet niet of ik daar iets kan aanpassen.

Het belangrijkste voor mij is om mijn foto's en eventueel muziek van de harde schijf te halen. Mocht ik de laptop ook weer in orde kunnen krijgen dan is dat mooi meegenomen.

Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt,

Michiel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vermoedelijk is dat 'andere scherm' het menu waarin je kan kiezen voor opstarten in veilige modus.

er is een kans(je!) dat ie dat wel doet.

meest zeker is echter om allereerst (het schijfje kan ook aan zijn einde zijn bij dit soort verschijnselen) het hd-tje uit te bouwen en in of aan een andere pc te hangen (mbv een usb-adapter of een externe behuizing) en beginnen met veilig stellen van je data en foto's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Dat andere scherm is niet de veilige modus, ik heb hem nu aangezet en kom in een heel ouderwets scherm met bovenaan PHOENIX SECURECORE SETUP UTILITY. Dan de volgende tabbladen: INFORMATION, MAIN, SECURITY, BOOT en EXIT. Ik hoopte dat hier iets met mogelijk was.

Ik zal de HD uit proberen te bouwen en kijken of ik een kabeltje heb om hem aan mijn MacBook te hangen.

Wordt vervolgd...

In ieder geval al heel veel bedankt voor de hulp!

Groeten,

Michiel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat andere scherm is niet de veilige modus, ik heb hem nu aangezet en kom in een heel ouderwets scherm met bovenaan PHOENIX SECURECORE SETUP UTILITY. Dan de volgende tabbladen: INFORMATION, MAIN, SECURITY, BOOT en EXIT. Ik hoopte dat hier iets met mogelijk was.
Dit het scherm om het BIOS in te stellen.

Daar blijf je best af als je niet weet wat je juist moet doen.

Om in veilige modus op te starten, moet je dadelijk na het aanzetten herhaaldelijk op de toets F8 (of F5) drukken.

Dan krijg je een keuzemenu.

Aangezien het opstartherstel niet het gewenste resultaat heeft; kan je de optie laatst gekende goede configuratie kiezen.

Als dat ook nog niet helpt, kan je de harde schijf controleren.

Om je harddisk op fouten te controleren kun je het volgende uitvoeren.

Je dient wel een andere werkende pc/laptop ter beschikking te hebben.

Download Seatools for DOS ISO image op een andere pc.

Brand de ISO als image op een lege cd.

Stel in je BIOS je cd/dvd-rom in als first boot device en leg de cd in je drive.

Start nu je pc/laptop op vanaf deze cd.

Als de tool is opgestart accepteer je de gebruikersovereenkomst en zie je een venster waarin je jou HD kunt selecteren.

Klik in de linker bovenhoek op Basic tests en in het keuze menu kies je voor Long test.

Wat geeft dit als resultaat?

Een handleiding voor het gebruik van Seatool for DOS vind je hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.