Ga naar inhoud

Problemen na installatie ssd en bug Windows 8

Phil

Aanbevolen berichten

Hey allen,

ik zit in een ietwat vervelende situatie en ik weet niet goed hoe ik er uit kan geraken. Hopelijk kan me hier iemand helpen.

Heb vorige week (online) een nieuwe laptop Asus K95V gekocht, incl windows 8. en had er tevens een ssd schijf bijgekocht (samsung evo).

Ik heb de ssd geinstalleerd en vervolgens een clone gemaakt van de inhoud van de hdd op de ssd.

Noot: omdat ik hiertoe nog enkele opzoekingen moest doen, had ik al preventief een virusscanner (had nog lopend abo op bitdefender)op de hdd geinstalleerd.

Het klonen is goed verlopen en in de BIOS heb ik de bootdrive kunnen wijzigen van de hdd naar de ssd.

Ik heb de namen van de schijven nog niet kunnen aanpassen (is het een vereiste dat de bootdrive C noemt? Veronderstel dat dit een en ander makkelijker maakt..)

De problemen:

1/ een van de blijkbaar veelvoorkomende problemen met W8 is de crash van de PC instellingen en de Store app. Ik ben een van de gelukkigen...

Ik heb zo onderhand al van alles geprobeerd, maar nog niets gevonden dat werkt.

Jullie enig idee?

2/ gezien ik niet in de pc instellingen kan, kan ik niet in de BIOS om evt van bootdrive te veranderen en kan ik eveneens geen windows reset doen! Gezien windows preinstalled was, heb ik dus ook geen "clean version" op een dvd..

Ik heb al eens een sfc/ scannow laten draaien, maar deze geeft aan dat er onoplosbare, corrupte files zijn gevonden zijn gevonden...

3/ Ergens werd er aangeraden niet-Windows virusscanners te verwijderen, wat ik geprobeerd heb. via configuratiescherm kon ik deze op de c-schijf (dus originele hdd) verwijderen. De versie op de bootdrive (ssd) blijft echter staan.

hoe kan ik deze verwijderen? De uninstall software blijkt enkel te refereren naar de c-schijf..

Ondertussen werkt de antivirus niet meer, maar laat deze van windows het ook afweten!

Hopelijk kunnen jullie me helpen, anders zal ik eens naar de computerboer moeten..

Met dank.

Phil

Link naar reactie
Delen op andere sites

mja ik denk niet dat ik W 8.1 ga kopen, terwijl er een serial key van windows op mijn laptop staat.

Ik probeer alsnog W 8.1 op een usb stick te krijgen en vanaf daar te booten. Ben gisteren toch in BIOS geraakt en kan op die manier misschien alsnog de zaak redden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.