Ga naar inhoud

blauw scherm / ntoskrnl.exe (met twee bijlages)

cecale1972

Aanbevolen berichten

Sinds ik nieuwe laptop heb gekocht van bto, heb ik regelmatig blauw scherm nadat ik moet herstarten omdat mijn usb poorten niet werken; geen toegang tot externe harde schijf, of draadloze usb muis werkt ook niet.

Deze laptop is ook al terug naar fabrikant bto gestuurd, waarbij ik de melding heb gekregen dat ze geen problemen konden vinden met hun software en niets konden doen voor mij onder garantie.

En ik kreeg deze gewoon terug thuis zonder dat er iets aan werd gedaan.

dit zijn de codes die ik heb op het blauwe scherm, via WhoCrashed, maar blijkbaar krijg ik geen dump files te zien van gisteren en vandaag, onderstaande dump dateert van november 2013 en tot gisteren niet meer gehad :

On Fri 22/11/2013 13:07:00 GMT your computer crashed

crash dump file: C:\Windows\Minidump\112213-9640-01.dmp

This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x75BC0)

Bugcheck code: 0x9F (0x3, 0xFFFFFA800F4A1060, 0xFFFFF80000B9C3D8, 0xFFFFFA800FA2E2D0)

Error: DRIVER_POWER_STATE_FAILURE

file path: C:\Windows\system32\ntoskrnl.exe

product: Microsoft® Windows® Operating System

company: Microsoft Corporation

description: NT Kernel & System

Bug check description: This bug check indicates that the driver is in an inconsistent or invalid power state.

This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.

The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver that cannot be identified at this time.

ik heb ook sfc /scannow gedaan :

C:\Users\CeCaLe>sfc /scannow

Systeemcontrole wordt gestart. Dit proces kan enkele minuten duren.

Verificatiefase van systeemscan wordt gestart.

Verificatie is 100% voltooid.

Er zijn beschadigde bestanden gevonden, maar deze kunnen niet allemaal worden hersteld.

De details zijn opgenomen in CBS.Log windir\Logs\CBS\CBS.log. Bijvoorbeeld

C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log

post-47607-1417705671,8929_thumb.jpg

CBS.log

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download Blue Screen View.

Start het programma op.

Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand).

Selecteer het eerste bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A

Klik vervolgens op File (Bestand) en daarna op Save Selected Items (geselecteerde items opslaan) (Ctrl+S)

Sla het bestand op je bureaublad op.

Voeg nu het bestand toe aan je volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk zijn de instellingen voor BSOD veranderd.

Ga naar configuratiescherm - systeem en klik in de linkerkolom op geavanceerde systeeminstellingen.

Open de tab geavanceerd en klik bij opstart en herstelinstellingen op de knop instellingen.

Onderaan bij systeemfouten moet je automatisch opnieuw opstarten uitvinken.

Bij foutopsporingsgegevens registreren selecteer je kleine geheugendump (128 kB)

Bestaand bestand overschrijven moet je uitvinken. (Zie afbeelding)

29196d1385627377-blue-screen-hp-pavillion-dv-7-bsod-instelling.jpg

Bevestig met OK en nogmaals OK.

Sluit het configuratiescherm.

Probeer ook eens de usb poorten te resetten.

Ga naar apparaatbeheer.

Dubbelklik op de usb controllers om ze allemaal te zien.

Klik de onderste aan met de rechter muisknop en kies voor installatie ongedaan maken.

Herhaal dit voor alle usb controllers.

Sluit het apparaatbeheer af en herstart de pc.

De usb drivers zullen opnieuw geïnstalleerd worden en de poorten worden geïnitialiseerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Start Blue screen view op.

Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand).

Selecteer de bestanden van 2014 uit de lijst onder Dump File (Control toets ingedrukt houden terwijl je de bestanden aanklikt met de muis)

Klik vervolgens op File (Bestand) en daarna op Save Selected Items (geselecteerde items opslaan) (Ctrl+S)

Sla het bestand op je bureaublad op.

Voeg nu het bestand toe aan je volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

er zijn alleen foutmeldingen terug te vinden in het logboek van windows, via systeembeheer.

herstarten na update, blauw scherm.

scherm laptop gewoon dicht doen = blauw scherm

virtueel geheugen verhogen of verlagen, herstarten ook blauw scherm

de blauwe schermen volgen zich snel op, afwisselend met drie verschillende foutcodes (bijlage de derde)

ik heb er nog nooit zoveel mee gemaakt in al die jaren als nu de afgelopen tijd.

post-47607-1417705684,3743_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.