Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste leden

Ik kreeg onlangs een vraag van een kennis. Zij maakt boventitelingen (hetzelfde als ondertitels maar dan op schermen boven het podium). De eerste vraag is hoe men een document in Word snel kan omzetten naar PowerPoint. In de vorige versie was dit simpel maar in de 2011 versie is die knop of mogelijkheid niet meer te vinden. Daar het gaat over zo'n 1.500 slides is het niet simpel dit snel snel via kopie en paste te doen.

De volgende vraag is of het mogelijk is om twee documenten met dezelfde teksten maar dan telkens in een andere taal samen te voegen binnen Word maar dan op die manier dan de zinnen die bij mekaar horen (maar dan in die andere taal staan) steeds onder elkaar te hebben. Zelf dacht ik om via een eigen sjabloon aan de vertalers te vragen om hun vertalingen in dat éne document (in de Cloud) ineens uit te typen. Zo heeft ze dan één Word bestand MET de twee talen op de juiste plaats.

Bestaat ook in Office 2010 en 2013 voor Windows de mogelijkheid om van Word naar PPT te gaan via een optie in Word??

Hopelijk hebben jullie genoeg info. En alvast bedankt voor jullie hulp.

Geplaatst:

Dankjewel voor deze snelle reactie. Ik heb komende dagen wat tijd om alles te bekijken en uit te zoeken. Ik hoop dat er iets tussenzit dat bruikbaar is. Ik laat het je weten zodra ik me er doorheen gelezen heb.

Nogmaals DANK!!

Geplaatst:

iEscape

Ik zag dat het een uitleg is over de versie tot 2007. En eeuuhh mijn vraag gaat over de versie 2010 en mogelijks ook 2013. Heb je daar ook info of materiaal over of voor??

Dank

Geplaatst:

@ Ben,

Als ik goed zie dan gaat dat uitleg over de versie 2010.

Dan kunt u toch de stappen volgen voor de versie 2011 of 2013, zo veel verschillen zal het niet zijn.

Geplaatst:

iEscape

Sorry maar dan zie ik het echt niet goed. Ik zie van 2003 naar 2007 staan. Idd van 2010 zal het wel een kleine stap naar 2011 en 2013 zijn. Maar ik zie ook in de voorbeelden geen comfortomgeving van 2010 maar van vroegere versies.

HELP als ik het verkeerd zie.

Geplaatst:

Het gaat wel degelijk over office 2010.

Het lint kan je er ook aanpassen via bestand-> opties-> Lint aanpassen.

In Office 2013 ziet het er zo uit als je eerst op bestand klikt:

post-23245-1417705676,9456_thumb.png

post-23245-1417705676,9717_thumb.jpg

Geplaatst:

GEWELDIG bedankt. Waarschijnlijk was ik te hongerig naar de oplossing. Ik ga er morgen mee aan de slag.

Ik heb ineens een andere vraag. Weet jij hoe je een woordspin kan maken?? Niet zo één als bij Word (cirkel met spinnenpoten). Maar zo eentje met verschillende of dezelfde woorden in de verschillende richtingen. Bestaan hier programmaatjes voor of moet je dat gewoon zelf maken via tekstvakken of dergelijke??

Geplaatst: (aangepast)

@ Ben,

Ik heb ineens een andere vraag. Weet jij hoe je een woordspin kan maken?? Niet zo één als bij Word (cirkel met spinnenpoten). Maar zo eentje met verschillende of dezelfde woorden in de verschillende richtingen. Bestaan hier programmaatjes voor of moet je dat gewoon zelf maken via tekstvakken of dergelijke??

Bedoeld u Wordclouder?

U kunt online maken, zie deze link

Of met WordClouder software.

UPDATE

Zie ook deze handleiding van Kape Wordle

aangepast door iEscape
update
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.