Ga naar inhoud

plots geen internet - telenet weet geen raad

roelie

Aanbevolen berichten

Goedemiddag,

Hopelijk kan ik bij jullie terecht voor onderstaand probleem.

Sinds vorige week is de internetverbinding (telenet) weggevallen. Gezien ik over weinig pc ervaring beschik nam ik onmiddellijk contact op met telenet. Na verschillende telefoontjes met de klantendienst werd het me duidelijk dat ik van het spreekwoordelijke kastje naar de muur werd gestuurd.

Modem telenet : motorola SBV 5121 E

Router : dlink dir 615

Wat ondernam ik intussen :

Nieuwe utp kabel (20m straight – cat. 6 ) gelegd

Situatie :

Modem staat in garage. Als ik de laptop rechtstreeks met een korte utp kabel verbind (1m cross !) met modem beschik ik over onmiddellijke toegang tot internet. Doe ik dit met nieuw gelegde lange utp kabel (straight of cross) gebeurt er (meestal) niets. Connectoren werden correct bevestigd daar ik vanmorgen via lange kabel - dmv router - wel verbinding kon maken met internet; kan echter geen netwerk vinden. Intussen brand er geen enkel groen lampje meer op router.

Via (dezelfde) lange kabel van modem rechtstreeks in laptop gebeurt er niets…

Probleemoplosser brengt geen soelaas.

Dank voor jullie suggesties.

Roel

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weken later...

Als je rechtstreeks op de modem aansluit met de lange of de korte kabel, heb je onmiddellijk verbinding zeg je.

Van zodra je de DLink router er tussen zet, lukt het niet meer.

Waarschijnlijk zit het probleem dan bij de router.

Heb je al geprobeerd om de router te resetten naar de fabrieksinstellingen?

Je moet daarna dan wel alles (wifi, beveiliging, ...) weer instellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.