Ga naar inhoud

dpc_watchdog_violation


DvV

Aanbevolen berichten

Hallo ik heb sinds kort de windows 8.1 update op mijn computer gezet en sinds die tijd krijg ik af en toe een blauw scherm met de mededeling dat ik een dpc_watchdog_violation heb.

Ik krijg dan geen enkele beweging in de computer en na een paar keer opstarten kan ik dan vaak weer verder. Ik lees op het internet dat de problemen vaak veroorzaakt worden door verouderde firmware van de ssd schijf.

Ik heb echter een seagate 2tb harde schijf type ST2000DL003-9VT166.

Verder heb ik een intel i7-377-0 CPU

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens het speccy logje heb je 2 harde schijven.

Een schijf van 2 TB zoals je al aangaf: 1863GB Seagate ST2000DL003-9VT166 (SATA)

En nog een schijf van 40 GB : 37GB Seagate ST340014AS (SATA)

Wat ik ook gezien heb in het logje is een mogelijk probleem met de 2TB schijf en daarom zou ik deze eens grondig testen.

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start.

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

Maak een afbeelding van het resultaat en voeg deze als bijlage toe aan een volgend bericht.

Een afbeelding kan je maken met het knipprogramma.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Test ook de andere schijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik al dacht: de harde schijf is beschadigd en moet vervangen worden.

In afwachting kan je 2 dingen doen.

1. een schijfcontrole met windows om de beschadigde plekken te markeren zodat ze niet meer gebruikt worden.

Open de verkenner en klik met rechts op de C schijf.

Kies in het menu onderaan voor eigenschappen en open dan de tab extra.

Bovenaan bij foutcontrole klik je op nu controleren.

Vink beide vakjes aan en klik op start.

Dan krijg je de melding dat de schijf in gebruik is en ook de vraag om de controle uit te voeren bij de volgende opstart.

Klik hier op ja, sluit alle openstaande programma's en herstart de pc.

De schijfcontrole zal nu worden uitgevoerd alvorens Windows op te starten.

Na afloop krijg je een overzicht van de toestand van de schijf.

2. een controle van de systeembestanden.

Ga naar start -alle programma's - bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resultaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Wanneer u de melding krijgt: "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden", voert u onderstaande niet uit. Krijgt u wel foutmeldingen, dan kan u onderstaande uitvoeren zodat we in een logje naar je problemen kunnen zien:

Typ nu findstr /c:"[sR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje als bijlage toe aan een volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de stappen uitgevoerd zoals gevraagd bij het eerste gedeelte werd aangeven dat er geen fouten gevonden waren en dat de schijf correct werkt mbt het tweede heb ik het log file heb ik niet bijgevoegd omdat ik iedere keer een fout melding kreeg (Ik denk echter dat het leeg is)

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, geen probleem voor de controle van de systeembestanden.

Blijft het probleem met de harde schijf van 2 TB die defecten vertoont en die je zou moeten vervangen.

Als ik het speccy logje bekijk, lijkt het mij een vrij recente pc toe.

Misschien eens contact nemen met de verkoper van de harde schijf en eventueel beroep doen op de garantie.

Ik heb nu ook gezien dat je 2 geheugenmodules gebruikt met verschillende specificaties.

Misschien dat dit ook voor problemen kan zorgen.

Probeer eens wat het geeft als je er 1 module uithaalt en een tijdje verder doet met slechts 1 module.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.