Ga naar inhoud

Hoe maak je een winstgevende website?

rik162

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik zou graag een website maken en daar een beetje geld mee verdienen. Het probleem is dat ik niks van websites af weet.. Ik heb begrepen dat je met Google adsense geld kunt verdienen mat ads maar hoe werkt dat allemaal? En zijn er nog betere alternatieven? Hoeveel kan ik met Google adsense/andere per maand verdienen? Ik weet dat dit veel afhangt van hoeveel bezoekers je site heeft maar dan bedoel ik gemiddeld. Ook wil ik natuurlijk dat mijn website er een beetje leuk uitziet en ook iets interessants te bieden heeft. Ik heb echt nog geen idee wat voor website ik kan maken, iemand tips? Een ander ding dat ik niet snap is domeinen en webhosting. Een domein is niet zo heel duur maar wel noodzakelijk voor een succesvolle website toch? En is een webhosting nodig en wat kan je er mee?

Ik weet dat ik veel te veel vragen stel, sorry daarvoor. Maar ik wil het echt graag :-).

Heel erg bedankt voor jullie reacties!!

groeten

Rik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige dat je blijkbaar zeker weet is dat je een "winstgevende" website wil maken :-)

Dan moet je alvast met een idee beginnen over welk soort website en welk soort inhoud je wil presenteren. Afhankelijk van het onderwerp dat je kiest, heb je een kans om bezoekers te lokken ... en dus te beginnen denken aan enige vorm van opbrengst. Maar dan moet je wel iets uitzonderlijks te bieden hebben. Over zowat alle mogelijke onderwerpen, zijn er al wel websites on-line. De bezoekersaantallen variëren volgens het aanbod en de vraag naar relevante informatie. Punt 1 is dus relevante informatie aanbieden en dit ook kenbaar maken via alle mogelijke kanalen, zodat de zoekrobots van de zoekmachines je website opnemen in hun database. Zo kom je ook bij passende zoekopdrachten bij de Googles e.a. zoekmachines van deze wereld in de zoekresultaten terecht.

Om je website on-line te houden moet je hem ergens hosten, d.w.z. je website op de server van de host plaatsen zodat hij beschikbaar is voor potentiële geïnteresseerden. Je hebt wel ergens gratis hosts, maar de mogelijkheden zijn daar meestal beperkt en vaak wordt je daar met reclame bestookt. Alternatief is een betalende host ... en daarvoor is de keuze ruim en de prijzen erg verschillend. Misschien kan je wel bij je eigen provider terecht, indien deze in je abonnement webruimte voorziet om een website on-line te plaatsen. Dat laatste zal je dus eerst eens moeten bekijken. Dan kost het je niks, vermits het inbegrepen is in het abonnement van je provider.

Een domein kan je aanschaffen, indien je de website een specifieke naam wil geven (die nog beschikbaar is) en kan je zelf aanvragen of via de hosting. Indien je webruimte van de provider gebruikt, moet je eens kijken wat daar de mogelijkheden zijn voor de naamgeving.

Maar alles begint met het idee van onderwerp en inhoud van je website. Blijkbaar heb je daar zelf nog niet meteen een inzicht in. Zolang dit niet het geval is, moet je ook niet denken aan opbrengsten (via Google Ads of andere kanalen). Want je moet eerst gebruikers gaan overtuigen, voor je ook maar iets aan inkomsten via deze weg zal genereren. En dan zal je al tevreden mogen zijn dat je - in een eerste fase - een deeltje van je hosting ermee zou kunnen betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het uitgebreide antwoord. Je hebt in elk geval veel verduidelijkt. dus eigenlijk moet ik eerst zorgen dat mijn website sucsec heeft en dan pas denken aan geld verdienen? Ik heb wel idëen en zou graag iets met technology doen aangezien dat me interesseert maar ik denk dat daar al te veel concurrentie is niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.