Ga naar inhoud

CPU SPEED verhogen?

Lindsay26

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over de CPU speed van mijn laptop.

De situatie is als volgt:

Ik heb tot op heden altijd de Sims 3 games incl alle uitbreidingen geïnstalleerd gehad op mijn laptop, deze liepen redelijk goed maar erg snel gaat het allemaal niet.

Gezien de specificaties van mijn laptop snapte ik het probleem niet. Daarom heb ik op Can You RUN It | Can I run that game | Game system requirements een test gedaan of mijn laptop dit spel wel aankan.

De resultaten zien er zo uit:

post-47930-1417705694,8181_thumb.png

Hier is te zien dat alles voldoet BEHALVE mijn CPU Speed, deze is maar 1.6GHz terwijl het spel min. 2.4GHz nodig heeft.

Mijn vraag is nu of dit op te lossen is zonder een nieuwe laptop aan te schaffen.

Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee, alle tips om dit probleem evt. te omzeilen zijn ook welkom!

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan inderdaad een CPU clock snelheid "overclocken" maar op een laptop is dit iets wat niet vaak gedaan word. Mede omdat overclocken van de CPU altijd zorgt voor meer hitte en laptops worden al vrij warm. Vaak hebben ze ook geen geweldige koeling. Dit is logisch omdat ze enorm veel in een vrij kleine ruimte moeten stoppen.

Ook hangt overclocken af van de processor. Niet elke CPU kan worden overclockt. Download Speccy (de free version, klik op een van de 2 van de url's onder "download here") zodat iedereen kan zien welke CPU je hebt en of dit mogelijk is.

Speccy openen en hem even je PC laten scannen, daarna klik je op bestand -> publish snapshot. Dan geef je ons de url die je krijgt.

Zoals mijne: http://speccy.piriform.com/results/FarZfpdSXvkJcF4xoYEl5jg

Hopelijk je hier mee een klein beetje geholpen te hebben. En ik raad het enkel zelf niet aan om je processor te overclocken.

aangepast door Kiwiandapple
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.