Ga naar inhoud

RAM werkt volgens mij niet optimaal


ZeNo

Aanbevolen berichten

Sinds gisteren heb ik een probleem ontdekt op mijn laptop wat erg vervelend is aangezien ik een gamer ben; ik leg het even uit.

pc stats:

i7 4700MQ processor

GeForce GTX 765m/2GB

8GB RAM

Nu ik speel sinds begin deze week een spel Battlefield 4 wat redelijk zwaar is. Maar sinds gisteren Komt er na 10-20 min spelen een foutmelding van windows tevoorschijn met de melding: JE HEBT ONVOLDOENDE GEHEUGEN SLUIT BATTLEFIELD 4.

Ik haalde meteen taakbeheer erbij om de grafieken te gaan bekijken en dit is wat ik kreeg

post-47958-1417705694,8793_thumb.jpg

ik deed nog wat meer research en kwam op RAMMap terecht een programma dat toont hoe en waar je geheugen gebruikt.

post-47958-1417705694,9209_thumb.jpg

mischien bruikbaar voor jullie ... voor mij eerder chinees :P

maar kan iemand van jullie me helpen hoe ik toch battlefield 4 kan spelen? want het is toch sneu als je weet dat je 8 gb ram hebt en nauwelijks de helft ervan haalt...

ALVAST BEDANKT ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hallo ZeNo,

Alvorens de grote mannen hun inbreng doen,welk OS (W7 of W8) en is het mogelijk 32bit of 64bit.Bij een 32bit gebruikt je pc maar maximaal 4GB.:hmmmm:

Vriendelijke groeten.

Correos.;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi ZeNo,

Het geheugen bestaat dit uit een latje van 8GB of uit verschillende bv: twee latjes van 4GB.In het tweede geval zou misschien de mogelijkheid bestaan dat er eentje niet meer werkt:hmmmm:.Maar alvorens iets te ondernemen zou 'k wachten op de reactie de echte krakken op dit forum.'k Wil je geen verkeerde info geven zo dat je niet van de klaveren naar de biezen gaat:D.

Vriendelijke groeten.

Correos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Correos,

het geheugen bestaat volgens mij uit 1 latje van 8 maar wat ma ondertussen is opgevallen is dat het geheugen in cache of zoiets vaak rond 3 a 4 gb zit nu ik heb er niet veel verstand van maar zo is wel heel het latje van 8 gb snel gevuld ondanks dat er wel "4gb" beschikbaar staat ;)

maar toch bedankt :top:

nu nog wachten op die grote mannen xD

Vriendelijke groeten terug,

ZeNo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi ZeNo,

Speccy - Download

Wat je ook kan doen is het programma speccy downloaden ,op de site speccy free en onder downloaden van piriform.Via dit programma kan je al je hardware en software volgen en nakijken.

De grote mannen zoals Kweezie Wabbit ,stegisoft,clarkie enz.zullen je wel om een log.file vragen want ik vrees dat er meer aan de hand is dan softwarematig.

Verder gewoon afwachten tot een dezen reageren en dan komt alles in orde(hopelijk:-))

Vriendelijke groeten.

Correos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je speccy al hebt geinstalleerd, Start je het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Doe ook het volgende.

Start speccy op minimaliseer het en ga dan BF spelen tot je weer de melding krijgt over het geheugen.

Laat alles dan staan en maximaliseer speccy.

Maak nu een nieuw logje en plaats de link ook in een nieuwe reactie.

Dan kunnen we de situaties vergelijken.

aangepast door kweezie wabbit
aanvulling
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.