Ga naar inhoud

RAM werkt volgens mij niet optimaal


ZeNo

Aanbevolen berichten

  • Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Je Java software is verouderd.

Oudere versies hebben lekken die malware de kans geeft om zich te installeren op je systeem.

Ga naar Java en download daar de correcte Java versie.

  • Klik op "Gratis Java-download".
  • Ga akkoord met de licentiebepalingen en klik op de button voor de gratis download.
  • Het bestand JavaSetup wordt aangeboden - kies hier voor "bestand opslaan".
  • Sluit alle programma's die eventueel open zijn - zeker je web browser!
  • Ga dan naar Start > Configuratiescherm > Software en verwijder alle oudere versies van Java uit de Softwarelijst.
  • Vink alles aan met Java Runtime Environment (JRE of J2SE of JAVA) in de naam.
  • Klik dan op Verwijderen of op de Wijzig/Verwijder knop.
  • Herhaal dit tot alle oudere versies verdwenen zijn.
  • Na het verwijderen van alle oudere versies, herstart je pc.
  • Klik vervolgens op JavaSetup om de nieuwste versie van Java te installeren.
  • Vink de installatie van de Ask toolbar uit en ga dan verder met de installatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo ZeNo,

Is er al enige progressie in je probleem??Als het opgelost moest zijn laat eens iets weten!;-)

Vriendelijke groeten.

Correos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi ZeNo,

Volgens jouw log file van speccy is de volledige 8gb zichtbaar,daar geen probleem(niet stuk). Wat 'k ook opmerk is dat jouw geheugen een single kanaal is en misschien kan dit ook de oorzaak zijn bij het spelen van een redelijk zwaar spel:hmmmm:.De temperatuur van jouw processor en grafische kaart zijn volgens mij redelijk hoog! Misschien daar ook de oorzaak zoeken??? Het is allemaal misschien en gissen dus het beste is afwachten wat Kweezie Wabbit hierop te zeggen heeft want 'k wil je zeker niet op het verkeerde been zetten!!!:embarassed:

Vriendelijke groeten.

Correos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet de analyse van correos bijtreden.

De temperaturen van processor (90°) en grafische kaart (81°) zijn wel erg hoog.

De grafische kaart kan dit wel aan maar de cpu zit hier zwaar in het rood.

Ik zou toch de cpu koeling eens (laten) nakijken en eventueel proper maken.

Ik zie ook dat de normale processorsnelheid 2.4 GHz is maar volgens de logjes draait de cpu aan 3.3 tot 3.4 GHz.

Nu weet ik wel dat dit kan verschillen door de zogenaamde "zuinige energiesettings" van windows die een invloed hebben op de cpu snelheid maar ik zou toch willen weten of je misschien zelf de cpu hebt overclocked?

Nu over het geheugen zelf want dat gaf het probleem aan.

Het kan best zijn wat correos zegt; dat het single channel geheugen het probleem veroorzaakt.

In het laatste speccy logje zie ik bij de processen niets van BF.

Had je BF misschien al gesloten voor je het logje maakte?

Indien ja, maak dan nogmaals een logje als BF geheugenproblemen krijgt, maar sluit BF pas af nadat het logje gemaakt is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Die hoge temperaturen had ik ook al ondervonden en daarom had ik me een coolerpad gekocht (Cooler Master: NOTEPAL U3 PLUS)

want de temperaturen waren vroeger zelfs tot 97°... maar ze zijn inderdaad nog te hoog

over die processor, nee ik heb hem niet overclocked maar de instellingen van windows staat wel op hoge prestaties ;)

euhm volgens mij stond BF4 nog open toen ik deze log maakte

maar wat ik raar vind is dat een vriend van mij bf4 ook speelt maar zijn laptop specificaties zijn in het algemeen zwakker (bv ram 4 gb,...) dan die van mij en toch ondervindt hij totaal een problemen

mijn laptop voldoet ook aan alle systeem vereisten voor het spel en toch krijg ik te maken met deze systemen

hebben jullie wat raad voor mij of is het gewoon te zwaar om nog op mijn laptop te spelen? :(

Nog eens bedankt voor jullie reacties! :top:

vriendelijke groeten,

ZeNo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als zelfs met de coolerpad de temperaturen zo hoog oplopen, zou ik toch de cpu koeling eens (laten) nakijken.

Start BF4 op en start daarna ook het taakbeheer.

Klik onderaan op meer details en ga dan naar de tab processen.

Sorteer deze nu op geheugengebruik door te klikken op de hoofding van de kolom geheugen.

Sorteer zodanig dat de processen die het meest gebruiken, bovenaan staan.

Nu mag je BF spelen en kan je het geheugengebruik in de gaten houden.

Als BF in geheugennood komt, kan je dan dadelijk zien welke processen de grootste verbruikers zijn van het geheugen.

Maak dan een afbeelding van het taakbeheer en voeg deze toe als bijlage aan een volgend bericht.

Een afbeelding kan je maken met het knipprogramma.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.