Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik zou mij een nieuwe laptop willen kopen: Dell Inspiron.

1. Wat is jullie mening over het merk Dell? Betrouwbaar?

2. Zouden jullie mij aanraden om de laptop online te kopen? Of heb ik dan minder goede support achteraf?

3. Ik kan kiezen tussen harde schijf met 320GB (5400 rpm) of 320GB (7200 rpm). Die van 7300 rpm is wel 100 euro extra. Is dat de moeite waard?

4. Welke draadloze connectiviteit zou ik best kiezen:

* Dell Wireless 1395 802.11 b/g Minikaart - Europa

* Dell Wireless 1490 802.11 a/b/g Minikaart - Europa - Core 2 Duo processors

* Dell Wireless 1505 Wireless-N-minikaart - Europa - Core 2 Duo processors

* Intel Pro Wireless 3945 802.11 a/b/g Minikaart - Europa - Core 2 Duo processors

5. Ik heb ook gelezen dat Dell vaak kortingcodes geeft en dat je hiervoor bij het online bestellen een code moet ingeven. Deze codes zouden gemakkelijk te vinden zijn op internet. Kent niemand soms een code die korting geeft en vandaag nog geldig is voor Dell Inspiron?

Alvast bedankt!!!

Geplaatst:
Ik heb ook gelezen dat Dell vaak kortingcodes geeft en dat je hiervoor bij het online bestellen een code moet ingeven. Deze codes zouden gemakkelijk te vinden zijn op internet. Kent niemand soms een code die korting geeft en vandaag nog geldig is voor Dell Inspiron?
Laatste actie van Dell voor Inspiron (10 % korting bij aankoop van minimum 999 €) met kortingcode is net vervallen op 05.11.2008. Misschien even wachten op volgende aanbod.
Geplaatst:
Hallo,

1. Wat is jullie mening over het merk Dell? Betrouwbaar?

2. Zouden jullie mij aanraden om de laptop online te kopen? Of heb ik dan minder goede support achteraf?

3. Ik kan kiezen tussen harde schijf met 320GB (5400 rpm) of 320GB (7200 rpm). Die van 7300 rpm is wel 100 euro extra. Is dat de moeite waard?

4. Welke draadloze connectiviteit zou ik best kiezen:

* Dell Wireless 1395 802.11 b/g Minikaart - Europa

* Dell Wireless 1490 802.11 a/b/g Minikaart - Europa - Core 2 Duo processors

* Dell Wireless 1505 Wireless-N-minikaart - Europa - Core 2 Duo processors

* Intel Pro Wireless 3945 802.11 a/b/g Minikaart - Europa - Core 2 Duo processors

5. Ik heb ook gelezen dat Dell vaak kortingcodes geeft en dat je hiervoor bij het online bestellen een code moet ingeven. Deze codes zouden gemakkelijk te vinden zijn op internet. Kent niemand soms een code die korting geeft en vandaag nog geldig is voor Dell Inspiron?

1. Een van de betrouwbaardere, en een zéér goede prijs / kwaliteit verhouding (kijk maar eens in het bedrijfsleven wat daar gebruikt wordt; het grootste deel zie je dell's en hp's terug...)

2. Dell NIET online kopen wordt zelfs vrij moeilijk (hoewel ik dacht dat ze nu echte verkooppunten hebben ook, maar dat weet ik niet zeker). De support achteraf die hangt af van wat je wil betalen, als je korting kiest & maar 1 jaar basisgarantie krijg je 2 jaar garantie maar is het effectief opsturen & aan de telefoon hangen zoals bij de andere merken (hoewel je bij andere merken nog een aanspreekpunt hebt: namelijk de winkel).

Als je een uitgebreide garantie neemt drijf je het zo ver & zo duur jij het wil, met als topper zelfs dat ze 4u na jouw telefoontje bij jou ter plaatse zijn om hem te herstellen.

Mijn raad; neem de korting & 1 jaar garantie als je de laptop in het slechtste geval 2 weken kan missen. De kans dat er iets misloopt is enorm klein, en hun service is over het algemeen goed (gewoon verwijzen naar europese richtlijn 1999/44/EG van het europees recht, en ze zullen je direct je 2de jaar garantie ook laten gelden aangezien hun "1 jaar garantie" onwettig is, en de wet boven serviceafspraken & contracten staat.)

3. Dat snelheidsverschil ga je enkel voelen tijdens het starten van je pc, en het inladen van programma's. Voor de rest voel je dat gewoon niet, en het is ZEKER geen 100€ waard.

4. Dell wireless ABG kaart is genoeg, dat moet zeker geen intel pro zijn voor gewoon normaal gebruik.

5. Helaas, er is niets vandaag. Van het moment dat er een nieuwe code uitkomt zal ik ze je sturen (of help er me aan onthouden, want ik moet al zoveel onthouden & tzou wel eens vergeten kunnen raken)

Geplaatst:

Nog 2 vraagjes:

1. Ondersteund Dell Wireless 1505 Wireless-N-minikaart - Europa - Core 2 Duo processors ook A/B/G?

2. Mijn vriendin heeft ook een Dell Inspiron met Windows Vista (gekocht in juni) maar heeft daarbij geen recovery DVD gekregen. Ik ga die nu normaal wel krijgen. Kan ik eventueel mijn recovery DVD ook gebruiken indien er iets met haar laptop misloopt?

Geplaatst:

1. Zonder enig probleem, maar ik vind de meerprijs nogal hoog om een n-card te kopen.

2. ongeveer wel, de basiscomponenten van de inspiron zijn dezelfde gebleven. Het kan zijn dat je de drivers van je netwerkkaart gaat moeten aanpassen na een recover met die andere dvd, maar je gaat er wel het moeilijkste deel (het installeren van de windows + de belangrijke drivers) mee kunnen laten gebeuren.

Geplaatst:

ik heb vorig jaar juni een inspiron gekocht en ik kreeg daar een normale Vista home premium dvd bij (geen recover maar echte vista dvd)

zit die er bij jou niet bijgeleverd?

een maat van mij (Leroy) die heeft een dell vostro, die heeft hij dit jaar gekregen, daar zat ook een normala vista dvd bij)

Geplaatst:
ik heb vorig jaar juni een inspiron gekocht en ik kreeg daar een normale Vista home premium dvd bij (geen recover maar echte vista dvd)

En als je dan wilt formatteren?

Ga je dan met deze DVD niet enkel Vista opnieuw installeren zonder alle nodige drivers?

Mijn laatste vraagjes dan ivm Dell:

1. Stel dat ze leveren op een moment dat ik niet thuis ben. Dan steken ze toch een briefje in de brievenbus dat ik het in het postkantoor kan gaan afhalen hé?

2. Normaal kan je de status van je bestelling volgen op Dell - Status van bestelling. Ik heb echter (nog) geen klantennummer gekregen... En aangezien ik via telefoon heb besteld, heb ik ook geen IR-nummer gekregen...

3. Is het normaal dat wanneer ik naar Dell bel (02.711.9588 = nummer op de site), ik altijd wordt doorverbonden naar Nederland? Want op mijn order staat een adres in Asse-Zellik. Dus ze hebben toch ook kantoren hier in België?

Geplaatst:

1) ze proberen normaal 3x af te leveren, als het dan niet lukt gaat die idd naar het postkantoor.

2) klopt, eerste keer via de telefoon had ik ook geen klantennummer

3)Normaal krijg je wel een belgische helpdesk. Misschien is het nu toevallig omdat het in BE verlengd weekend is vanwege wapenstilstand & er in NL geen wapenstilstand is dat ze daarom alles doorverbinden naar NL?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.