Ga naar inhoud

herstarten

Timmeuhn91

Aanbevolen berichten

De melding is wel heel erg onduidelijk.

Bedoel je dat de PC uit zichzelf steeds opnieuw opstart? Graag het probleem duidelijk melden.

Wat is het merk van de PC?

Wat is het type van de PC?

Welke versie van Windows staat er op?

In uw geval zou ik trouwens direct naar de winkel teruggaan met de PC - u heeft tenslotte garantie, neem ik aan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

de pc herstart uit zichzelf ja,

een merk van de pc heb ik niet, ik heb die zelf samengesteld, dat is een besturingssysteem windows7 proffesional

i7 processor met 16 gb ram, nvidea geforce grafische kaart 2 gb.

naar de winkel ben ik al 3 keer geweest, ze vinden gewoon het probleem niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerste logische stap. Druk direct na het booten herhaaldelijk op de F8 toets.

Als alles goed gaat, verschijnt er een zwart scherm met keuzemogelijkheden.

Kies dan voor "In beveiligde modus opstarten".

Als dat lukt hoor ik het graag, dan gaan we verder met volgende stappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus Windows start wel op in veilige modus, ja of nee?

als hij afsluit zonder ik dat wil dan komt hij automatisch op dat zwart scherm, om te kiezen voor veilige modus, normaal starten enzovoort. dus dat doet hij wel degelijk.

maar zo vast komen te zitten begrijp ik niet voor zo'n pc.

ik heb wel het vinkje uitgedaan als je op mijn computer rechtermuistoets klikt dan naar eigenschappen, vervolgens systeeminstellingen en dan naar herstart en opstartinstellingen, automatisch opnieuw starten. dus heropstarten doet hij niet meer maar dat wil wel zeggen dat er een fout in zit.

Dank bij voorbaat.

- - - Updated - - -

Wat ik ook nog kan zeggen, gisteren was ik op mijn pc bezig en opeens kwam er een blauw scherm op van memory crash dump.

kweet niet wat dit wil zeggen xs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Memory dump wijst op een (hardware) probleem.

Noteer in ieder geval de STOP code en meld die dan hier; dan weet je vaak al in welke richting je het moet zoeken.

Kreeg je dat blauwe scherm ook in veilige modus? Dan wijst dat te meer op een hardware probleem.

Heb je wel de juiste up-to-date drivers geinstalleerd voor:

1) je moederbord

2) je videokaart

3) overige apparaten die niet onboard zitten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Memory dump wijst op een (hardware) probleem.

Noteer in ieder geval de STOP code en meld die dan hier; dan weet je vaak al in welke richting je het moet zoeken.

Kreeg je dat blauwe scherm ook in veilige modus? Dan wijst dat te meer op een hardware probleem.

Heb je wel de juiste up-to-date drivers geinstalleerd voor:

1) je moederbord

2) je videokaart

3) overige apparaten die niet onboard zitten

in veilige modus heb ik het nog niet gehad maar dat wil zeker niet zeggen dat het niet kan komen? in normale weergave kan het zo soms ook uren duren voor hij heropstart.

Ik heb alle updates van windows geinstalleerd van in begin, mijn pc is nu 1 week oud en de eerste 3 dagen bleven er updates komen, deze heb ik allemaal laten uitvoeren.

de code zal ik eens opschrijven bij volgende melding.

dank u

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het uitvoeren van Windows Update is prima, maar betekent NIET dat je de juiste drivers hebt!!!

Ga naar de website van de fabrikant van je moederbord / videokaart etc. en klik op "Support" of "Ondersteuning" en kies voor drivers-en-of-software downloaden.

Kies het juiste apparaat en het juiste besturingssysteem en download alle recente drivers voor je apparaten en installeer die.

Na installeren PC opnieuw opstarten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.