Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb sinds een nieuwe installatie van Windows 7 (nog geen 2 weken terug) last van een knipperende tabblad/titel balk in Chrome, voor de rest heb ik in geen enkele andere applicatie daar last van. Dit gebeurd maar net in een fractie van een seconde en is erg irritant.

Ontstaan

Het probleem is (volgens mij) ontstaan toen ik een onbekend stukje software heb geïnstalleerd. Nadat ik dit had gedaan merkte ik direct dat er iets niet pluis was, dus heb ik het verwijderd.

Wat heb ik al gedaan

Ik heb MBAM laten scannen en die heeft wat (een keylogger van 3 bestandjes in system32) kunnen verwijderen. Ook heb ik zelf nog via HiJackThis gekeken of ik iets 'vreemds' tegen kwam, maar dat was niet zo (wanneer nodig, zal ik daar een nieuw logje van plaatsen).

Het register, voornamelijk de CURRENT_USER en LOCAL_MACHINE de 'run' en 'runonce' zien er gewoon normaal uit zoals het hoort te zijn. Geen vreemde dingen starten automatisch op (gecontroleerd via CCleaner).

Ik weet het niet meer

Nu zit ik dus met de handen in het haar omdat ik het gewoon niet meer weet te vinden waar het knipperen door komt. Ik heb het proberen op te nemen en het lijkt erop dat in die ene fractie van nog geen seconde het scherm van chrome lijkt te veranderen van windows 7 basic terug naar de 'doorzichtige' windows 7.

Enige oplossing die ik nog kan bedenken

Ik heb voor alle zekerheid chrome vólledig verwijderd, het register opgeschoond, en opnieuw geïnstalleerd omdat ik dacht dat misschien "iets" zijn weg had gevonden in de code, maar dit blijkt dus ook niet uit te maken.

Ik heb de opgenomen video opgestuurd naar de support van Chrome en misschien dat hun er iets over kunnen vinden, maar de kans is denk ik klein dat ze iets vinden.

Ik heb ook nog gedacht of het door de hardware komt, aangezien de videokaart de 'HD7790 Dual-X overclocked' versie is. Ik dacht dat misschien de grafische kaart wat problemen zou hebben, maar dat lijkt me ook niet het probleem aangezien het echt alleen in google chrome gebeurd (op alle schermen)

Help

Nu vraag ik dus jullie hulp om mij hier vanaf proberen te helpen.

Alvast bedankt!

Geplaatst:

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows heeft.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een kladblok bestand genaamd "Log" geopend.
  • Plaats de inhoud hiervan in het volgende bericht.

Bekijk ook de instructievideo.

Geplaatst:

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download 51a612a8b27e2-Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

chromelook; 
autoclean;
emptyfolderscheck;delete 

  • Klik op de knop "Options" en vink nu de onderstaande opties aan.
  • Do a Quick Scan

  • Installed Programs

  • Reset Chrome
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht.

Geplaatst:

Het duurde even omdat ik niet meer thuis ben geweest. Maar het probleem speelt zich nog steeds af en heeft voor de rest niet geholpen.

Mijn systeem lijkt voor de rest niets vreemds te doen, alleen het af en toe "knipperen" in Chrome. Ik zit er dan toch aan te twijfelen om windows opnieuw te installeren, alle data staat toch op aparte schijven met "folder redirect".

Maar mocht je nog ideeën hebben, hoor ik het graag want die herinstallatie zal wel uitgesteld worden omdat ik weinig tijd heb.

Geplaatst:

Update:

Ik heb misschien het 'probleem' gevonden, maar ik moet het een en ander nog even 'monitoren'.

Wat heb ik gedaan

Ik dacht dat ik last had van dit probleem sinds dat ik last had van die keylogger (volgens MBAM), maar kort daarna heb ik ook Acronis TrueImage geïnstalleerd omdat ik nog een aantal oude images had waarvan ik de data wilde bekijken en terughalen.

Acronis staat ingesteld dat deze wordt opgestart met windows (Scheduler Helper, TIB Mounter en True Image). Deze 3 heb ik uitgeschakeld.

Om mijn Samsung SSD sneller te laten werken heb ik Samsung Magician geïnstalleerd, maar deze doet vrij weinig meer omdat de software alleen via AHCI kan communiceren met de SSD en niet via RAID (RAID is benodigd omdat mijn data in RAID-1 staat via dezelfde controller). Deze software heb ik ook uitgeschakeld omdat bij elke opstart deze een melding gaf of ik hem wel of niet wilde starten.

Deze 4 dingen staan dus uitgeschakeld via "msconfig" en ik ga ze om-en-om terug inschakelen om te kijken welke nu precies de boosdoener is. Maar dit zal ik pas doen na minimaal 24 uur de pc te hebben gebruikt, misschien ligt het probleem nog wel ergens anders.

Wordt vervolgt...

Geplaatst:

OK, de "liquidatie"-methode is vaak erg genoeg om oorzaken van problemen - al dan niet - te ontdekken. We lezen hier dan wel hoe deze test is afgelopen ;-)

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.