Ga naar inhoud

[OPGELOST] geheugen wordt kleiner

valencia

Aanbevolen berichten

Windows Vista maakt zeer regelmatig herstelpunten aan en doet dat automatisch als die opties is aangevinkt. Ikzelf heb per week zo'n 5 à 10 GB aan herstelpunten op mijn c: schijf die ik wekelijks moet verwijderen.

Ik heb op dit forum al eens de vraag gesteld hoe ik een bepaald en beperkt volume kan toewijzen aan de opslag van die herstelpunten, maar niemand had hiervoor een antwoord. Moest iemand het nu wel weten hoor ik dit graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar staan die optie herstelpunten aangevinkt, en hoe weet ik wat ik moet wissen, hoe weet je dan wat die herstelpunten zijn. Ik zou niet graag dingen wissen die erop moeten staan. Als erzo regelmatig verschillende gb bijkomen zal het geheugen rap vol zijn aan die snelheid.

Ik ben ook niet zo'n computerfreak dat ik weet wat er weg mag en wat niet,

Wat zijn juist die herstelpunten, zijn dat delen van programma's of dokumenten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naaar het startmenu en kies configuratiescherm. Dubbelklik (bij klasieke weergave) op systeem. Klik bovenaan op de tab "systeemherstel". Klik dan je C-schijf aan en klik dan op instellingen. Hier kan je toewijzen hoeveel ruimte dat systeemherstel mag gebruiken.

Herstelpunten zijn eigenlijk momenten die worden gemaakt voor de installatie van programmaszodat als er iets mis gaat dat je terug kan keren naar dat punt dat nog werkte.

Je kan zien dat ze op staan als er achter die schijf bij status controle staat. Je kan deze ook uitzetten door simpel een vinkje te zetten bovenaan dat venstertje bij systeemherstel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Herstelpunten worden aangemaakt, telkens u een programma installeert en ook op regelmatige tijdstippen.

U kan deze regelmatig opruimen wanneer u ziet dat u geen specifieke problemen ondervindt.

U kan de de systeemherstelpunten verwijderen als volgt:

1. kies start, en typ in het zoekvenster cleanmgr.exe en druk op ENTER,

2. nu worden even alle gegevens verzameld, dit kan enkele minuten duren

3. nu hebt u verschillende opties, die ook ruimte kunnen vrijmaken.

Hetgene we hier nodig hebben is om systeemherstelpunten op te ruimen.

4. kies het tabblad meer opties

5. kies Opruimen... onder systeemherstel en schaduwkopieën

6. kies Verwijderen

Nu hebt u reeds de systeemherstelpunten verwijderd, maar u kan nog wat extra ruimte winnen, ga terug naar het tabblad Schijfopruiming terugdeze opties mag u aanvinken:

Gedownloade programmabestanden

Tijdelijke internetbestanden

Debug dump files

Prullenbak (als u deze ook leeg wenst)

Bestanden van Windows Foutrapportage

Tijdelijke bestanden

Miniatuurweergaven

Dit zijn de belangrijkste, normaal kan je ze bijna allemaal uitvinken, maar hier hoeft dit niet. Zeker nakijken of Sluimerstand niet aangevinkt staat, anders zal deze worden uitgezet. (tenzij u deze nooit gebruikt)

Laat gerust even horen hoeveel vrije ruimte u hebt verkregen hierna

Mvg Karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de schrijfopruiming uitgevoerd en nu blijft het opgeslagen geheugen al 2 dagen constant op 182, hopelijk is mijn probleem nu opgelost,

Ik was bang dat er iets automatisch vermeerderde, mijn schoonbroer is dat eens tegenkomen door een spelletjes van de kinderen,

Als het zo blijft laat ik het weten en dank voor de informatie

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.