Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb de Xperia E C1505

Ik zit me suf te zoeken in de instellingen. Staat alles wel goed ivm met internet bv? Ik heb de beide APN's goed staan (voor internet en MMS). Weet niet wat ik nog zou kunnen doen.

Geplaatst:

Hallo Amadeus1966,

al de laatste updates staan er op.

Als ik een custom rom gebruik, dan moet ik toch mijn telefoon rooten?

De problemen met m'n telefoon, ligt dat nu aan mij door slecht gebruik of kan ik toch nog verhaal halen bij de verdeler van m'n gsm (Medion)?

Geplaatst:

Bij de ene merk/type moet je het toestel wel unlocken en de andere weer niet.

Root staat er in principe los van, daar de root wordt overgeschreven door de nieuwe rom.

Daarvoor kun je je beter oriënteren op bijvoorbeeld XDA developers, daar zitten de rombakkers en de gebruikers ervan.

Of het ligt aan oneigenlijk of ondeskundig gebruik, tja dat is een hard woord om zomaar te rond te roepen.

Het kan natuurlijk ook liggen aan een stukje pech, brakke software en een vleugje overijverig appgebruik.

Als hij nog onder de geldende voorwaarden valt qua garantie e.d. dan zou je het kunnen proberen, doch heb er een hard hoofd in.

Als je in mijn vriendenkring zou zitten en het valt niet binnen de garantie,

dan zou ik zeggen............................maak hem leeg en zet hem op marktplaats en kijk naar wat anders.

Maar aangezien je niet tot mijn vriendenkring behoort ga ik dat ook niet zeggen.

Je hebt zeker geen slechte telefoon en een ieder hoort er mee om te kunnen gaan.

Mede door dit soort vreemde kwaaltjes ben ik een jaar geleden overgegaan naar WindowsPhone 8.

Ongeacht wel merk/type en of prijsklasse het werkt allemaal en is op elk toestel gelijk.

Geplaatst:

Net iets vreemds meegemaakt...:-)

Heb dus alles geprobeerd om m'n telefoon terug te laten werken zoals in het begin: een reset, terug naar fabrieksinstellingen, reparatie vd software, kijken welke apps actief stonden, andere browser geprobeerd, updates gecheckt......niets hielp.

Ondertussen begon hij terug "Thumbdata3"-files aan te maken (waar ik al eerder naar verwees in dit topic via een link in bericht #3).

Ik dus opnieuw mapjes aangemaakt in de "DCIM/thumbnails" folder met dezelfde naam als deze files (had ze een keer verwijderd bij het "onderzoek" van m'n telefoon de afgelopen week)

Maar wat geurt er nu? Omdat het ooit allemaal wèl werkte, heb ik nog eens de online handleiding van m'n telefoon doorgenomen in de hoop iets te vinden en uiteraard niets gevonden maar ik las wat over het wissen van de cache van de browser en dit gedaan hebbende wat gebeurt er...de VTM-filmpjes op "Het Nieuwsblad" spelen terug af!!!

Chrome dan maar geupdate...filmpjes youtube spelen wéér zééér traag af. Niet updaten is dus de boodschap.

Filmpjes krijg ik dus beide weer aan de praat (al is het in het "Chrome"-geval niet normaal)

Ook "TV Overal" uitgeprobeerd en ook dat is voorlopig, ik zeg wel voorlopig goed. Heel ff opgezet daarnet en nog steeds normale cache (10 mb) maar afwachten toch...heb nog al voorgehad dat de 400 mb cache pas later komt.

"Spotify" niet getest want dat gebruik ik niet meer.

Dus ms werkt alles terug door gewoon de cache te wissen van de browser?!

Geplaatst:

Nou, wie weet wat ze ontdekken.

Maar cash bufferen voor video is een vrij normaal verschijnsel, de hoeveelheid is natuurlijk verschillend.

Kijk bijvoorbeeld maar eens naar Youtube, daar zie je het verschijnsel ook wel.

Iig er wordt weer naar gekeken.

Geplaatst:

Heb antwoord gekregen van Belgacom en er zou niets aan de hand zijn maar ik geloof er niets van eerlijk gezegd.

"TV Overal" loopt allesbehalve gesmeerd op smartphones en volgens mij denken ze dat dit weer een probleem van hun is en daarom zeggen ze dat er niets aan is.

Heb gisterenavond 45 min tv gekeken en er stond achteraf 12mb cache op, normaal dus. Direct daarna ff wat gesurft en na een 2de controle stond er ineens 35mb cache op bij "TV Overal"

Deze morgen terug ff gesurft en daarnet gekeken en er staat ineens 336mb cache op bij "TV Overal".

Normaal staat er altijd 436mb cache op. Nu dus minder en ook in stapjes ditmaal maar zoals ik zei, niet normaal vind ik dat.

Verschillende "cache cleaners" uitgeprobeerd en zei zeggen telkens dat er 0mb cache is :hmmmm:

VTM-nieuws video's op "Het Nieuwsblad" spelen trouwens wéér niet meer af :argh:. Heb dan eens de app "VTM Nieuws" geïnstalleerd (maakt gebruik van dezelfde video's) en ook daar speelt geen enkel filmpje af maar heb eens wat feedback gelezen in de play store en blijkbaar zijn er nog mensen waarbij niets afspeelt dus ook dat kan normaal zijn.

Chrome kan ik dus nog steeds niet updaten want dan spelen YouTube video's niet af. Ook hier kan het aan ms aan Chrome liggen maar vind er iig niets over terug in de play store bij de feedback van andere gebruikers.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.