Ga naar inhoud

problemen met opstarten

haberdoedas

Aanbevolen berichten

Hallo, heb een probleem met een Medion computer.

XP pro service pack 2 erop.

Start telkens weer opnieuw op in de opstartfase van XP. Voordien toont hij een fractie van een seconde een blauwscherm met 3 regels (onleesbaar wegens snelheid). dan begint hij terug te booten. Het is alsof men telkens een resetknop drukt (zelfde effect). Zou het aan de voeding kunnen liggen ?

Opgestart in veilige modus. Harddisk is OK (chkdsk/f), alle hardware gecontroleerd en ook AIDA32 laten draaien. Heeft AVG antivirus, maar deze werkt niet meer goed in veilige modus, controleerd maar 18 files.

In de computer gekeken op loszittende delen of beschadiging. Alles OK.

Ook de memorybank is ok en benchmark tests worden vlot uitgevoerd.

Internetaansluiting OK !

Is misschien een virus ? Heb nog geen tijd gehad een nieuwe virusscanner te installeren.

Voor de definitieve panne was het reeds moeilijk de computer uit te schakelen, dan heeft men verkeerdelijk enkele malen de 0/I knop van de ATX voeding gebruikt om het ding te sluiten.

Oh ja, heb ook nog twee verschillende restore points gebruikt, maar zonder resultaat. Blijft hetzelfde.

Ik ben voorlopig ten einde raad, de computer is van een vriend en hij heeft maar weinig centjes, kan zich geen dure herstelling permitteren.

Dank u voor alle hulp

Guido

PS: ik weet dat het maar spaarzame inlichtingen zijn, maar desnoods kan ik een rapport van AIDA32 doorsturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb vandaag op het VTM nieuw gehoord dat er honderden computergebruikers dezelfde problemen hebben.

Dit heeft kennelijk te maken met AVG antivirus dat een bepaald Windows bestand gedelete heeft waardoor de pc telkens blijft re-booten.

Ben eigenlijk vanavond online gekomen om een oplossing voor dit probleem te zoeken omdat de PC van mijn dochter net hetzelfde voorheeft.

Groeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, de miserie is nog niet voorbij.

Heb van de site van AVG een CD image gedownload en gebrand. Computer geboort met deze rescue CD, rescueprogramma uitgevoerd en aanwijzingen van de website gevolgd. AVG werd ook uitgeschakeld door rescue disk.

Daarna CD verwijderen en opstarten, terug opnieuw zelfde probleem maar met volgende foutmelding op blauw scherm.

"Stop:C0000139 (Entrypoint niet gevonden)

Kan entrypoint van procedure GDIGETBITMAPBITSSIZE niet vinden in DLL-bastand GDI32.DLL."

Als ik via de c:\ prompt ga kijken vind ik in Windows\system32\ zowel de user32.dll als de gdi32.dll. Nu ben ik wel aan het einde van mijn latijn.

Kan ook geen herstelprocedure doen vanop de XP Pro CD omdat de computerverkoper (die er ondertussen niet meer is) een administrator wachtwoord ingevoerd heeft.

Weet er nog iemand raad, behalve een format C met aansluitend volledige nieuwe installatie van XP?

groetjes

Guido

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.