Ga naar inhoud

Contractdatabase form en subform


Office10

Aanbevolen berichten

Bijgevoegd een bestandje van eencontractwebdatabase.

Op tabblad2 (Financieel) van Formulier 'Contracten' is het de bedoeling dat eengebruiker een contractbegroting maakt gewaardeerd tegen Tarief1, Tarief2,Tarief3, Tarief4 of Tarief5 (is keuzelijst 'Tarief' hoofdformulier).

Bij ieder ander gekozen tarief (1,2,3,4,5) in het hoofdformulier 'Contracten'moet een ander uurtarief worden berekend in het Subformulier'ContractFinancieel'. Dit lukt opzich prima, bij bijv. keuze tarief1 in hethoofdformulier komt nu ook een ander tarief te staan in het subformulier (contractbegroting)voor de verschillende gekozen categorieën door de gebruiker.

De keuzelijst (met categorieën in het subformulier) houdt dus rekening met hetgekozen tarief in het hoofdformulier.

De functionaliteit die ik graag zou toevoegen is op het moment dat dekeuzelijst in het hoofdformulier muteert naar een ander tarief (bijv. vantarief1 naar tarief2) dat het uurtarief automatisch meeveranderd in hetsubformulier 'ContractFinancieel' bij de behorende categorie (1,2, etc.)..

Voorbeeld:

-Keuze door gebruiker op tabblad financieel (formulier Contracten) voorTarief1(Keuzelijst tarief) levert uurtarief 100 op bijCategorie1(keuzelijstCategorie Contractgebroting suformulier), Op moment datzonder iets te wijzigen in het subformulier de gebruiker nu de keuzelijst'Tarief in het hoofdformulier' op Tarief2 zet moet automatisch het uurtarief200 in de contractbegroting komen te staan bij Categorie1.

Dit lukt helaas nog niet...

Zie ook bijgevoegde ZipFile.

Bvd, voor hulp.

[ATTACH]31193[/ATTACH]

Contracten.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met alle respect, Office10 maar ik vind het wat chaotisch.

Wat zou je er van denken om dit eerst eens even in een 'gewone' access database te stoppen en de tabelstructuur (en eventuele relaties) vanaf nul te beginnen?

Kan je uitleggen waar de huidige tabellen voor staan en wat het verband tussen hen is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan begrijpen dat het wat chaotisch overkomt maar probeer zo'n compleet mogelijk beeld te schetsen van de situatie.

Kort gezegd komt het hierop neer:

Vanuit het hoofdformulier moet vanuit tabblad Financieel, door bijwerken/onderhouden cboTarief moet het subformulier gerefreshed worden, alle records, obv het nieuw gekozen tarief in het hoofdformulier.

De relaties van een webdatabase zijn altijd te herleiden via tabblad 'Hulpmiddelen voor Databases' - Databasedocumentatie (kies documentatie huidige database en vink aan relaties, druk op OK en dan krijg je een rapport met onderliggende relaties).

Vanuit een gewone database kan mijn probleem prima worden gerealiseerd, het gaat er juist om dat het via een webdatabase (voor publicatie binnen SharePoint) wordt gebruikt. Macros binnen webtechnologie werkt een stuk lastiger....

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.