Ga naar inhoud

Probleem windows update / installeren


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hey. Ben nieuw hier, een kennis heeft me doorgestuurd naar deze site.

Sinds ongeveer een week installeert mijn laptop (acer aspire) geen updates meer.

Ik kwam er eergisteren achter toen ik mijn telefoon aansloot via usb-poort, en mijn laptop aangaf niet over de juiste stuurprogramma's te beschikken.

Dacht dat dat wel te verhelpen was door naar updates te zoeken en die installeren, echter lukte dat installeren niet.

Probleem van niet-geinstalleerde updates: foutmeldingupdates_zps264345f8.png

Heb via internet wat oplossingen geprobeerd, allemaal zonder resultaat. In eerste instantie was het probleem de foutmelding 80070005 bij de updates. Een van de oplossingen op internet voor het 80070005 probleem was iets in opdrachtprompt. Daar ingevoerd wat er stond, waaronder de commands 'net stop wuauserv' en 'net stop bits. Uiteraard stond aan het einde van die oplossing ook weer 'net start wuauserv' en 'net start bits', alleen kreeg ik toen systeemfout 5 te zien, blijkbaar is dat een probleem met de bevoegdheid en zou opdrachtprompt uitvoeren als admin dat probleem moeten verhelpen, maar dat bleek dus ook niet te helpen.. Momenteel is 'bits' wel weer gestart, maar wuauserv niet, systeemfout 5 blijft terugkomen bij dat command.

Een mogelijke oorzaak voor mijn problemen zou het ontbreken van windows update kunnen zijn, maar gezocht in hkey_local machine_system_current controlset_services en daar waren BITS en wuauserv (of was het wuaueng.dll?) beide aanwezig. Eigenschappen van wuauserv (of wuaueng.dll) gaf aan dat het de meest recente windows update agent was voor windows 7.

Bij configuratiescherm geprobeerd windows update te activeren en daar kreeg ik de suggestie dat het kon komen door een probleem met mijn antivirus software. Ik had mcafee erop staan maar die was verlopen, dus mcafee verwijderd (uninstall). Daarna lukte updaten nog steeds niet. Geprobeerd AVG antivirus te downloaden, maar dat lukte niet (heb het logbestand van AVG bij het niet-succesvol installeren, krijg het alleen niet geupload hier). Windows essentials wilt ook niet installeren.

Momenteel heb ik dus geen antivirus software en die willen niet installeren, windows update werkt niet en ik mis bepaalde stuurprogramma's waardoor mijn

usb-poorten zo goed als nutteloos zijn (opladen gebeurt echter WEL als ik mijn telefoon aansluit).

Ben benieuwd of jullie me kunnen helpen

  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Omdat je ook problemen hebt met je antivirussoftware en er dus geen bescherming aanwezig is voer je best onderstaande eerst uit, zo kunnen de experts controleren of malware voor die problemen zorgt.

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows heeft.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Bekijk ook de instructievideo.

Geplaatst:

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download 51a612a8b27e2-Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

  {3444c3c5-6c56-4a16-a453-832b05bf6ea4};c
 {95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233};c
 C:\Program Files (x86)\AVG Secure Search\18.0.5.292\AVG Secure Search_toolbar.dll;f
 {EE932B49-D5C0-4D19-A3DA-CE0849258DE6};c
 ROC_roc_ssl_v12;s
 C:\Program Files (x86)\AVG Secure Search\ROC_roc_ssl_v12.exe;f
 AVG-Secure-Search-Update_JUNE2013_TB;s
 C:\Program Files (x86)\Common Files\DVDVideoSoft;fs
 {EE932B49-D5C0-4D19-A3DA-CE0849258DE6};c
 SafetyNutManager;s
 C:\Program Files (x86)\Movies Toolbar;fs
 C:\Windows\tasks\AVG-Secure-Search-Update_JUNE2013_TB_rmv.job;f
 C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\searchplugins\Ask.xml;f
 C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\searchplugins\avg-secure-search.xml;f
 C:\Users\Vince\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\u8e43btw.default\searchplugins\Ask.xml;f
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{3444c3c5-6c56-4a16-a453-832b05bf6ea4}];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233}];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{EE932B49-D5C0-4D19-A3DA-CE0849258DE6}];r64
 [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
 "ROC_roc_ssl_v12"=-;r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\bitguard.exe];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\bprotect.exe];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\bpsvc.exe];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\browsemngr.exe];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\browserdefender.exe];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\browsermngr.exe];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\browserprotect.exe];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\browsersafeguard.exe];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\bundlesweetimsetup.exe];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\cltmngsvc.exe];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\delta babylon.exe];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\delta tb.exe];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\delta2.exe];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\deltainstaller.exe];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\deltasetup.exe];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\deltatb.exe];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\deltatb_2501-c733154b.exe];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\dprotectsvc.exe];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\iminentsetup.exe];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\jumpflip];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\protectedsearch.exe];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\rjatydimofu.exe];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\searchinstaller.exe];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\searchprotection.exe];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\searchprotector.exe];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\searchsettings.exe];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\searchsettings64.exe];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\snapdo.exe];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\stinst32.exe];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\stinst64.exe];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\sweetimsetup.exe];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\tbdelta.exetoolbar783881609.exe];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\umbrella.exe];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\utiljumpflip.exe];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\volaro];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\vonteera];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\websteroids.exe];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\websteroidsservice.exe];r64
 C:\ProgramData\SafetyNut;fs
 C:\Users\Vince\AppData\Roaming\gretl;v
 C:\Program Files (x86)\gretl;v
 emptyfolderscheck;delete 
startupall; 
filesrcm;

  • Klik op de knop "Options" en vink nu de onderstaande opties aan.
  • Do a Quick Scan

  • Auto Clean
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Geplaatst:

Bedankt voor je reactie kape

Resultaat zoek.exe:

[ATTACH]31427[/ATTACH]

anti virus/spyware programma's hoefde ik niet (tijdelijk) uit te zetten, want er staat er momenteel geen op. Kan dat veel kwaad? Ik bezoek eigenlijk alleen vertrouwde sites waar ik regelmatig kom, download niks van torrents o.i.d., open geen rare e-mails.

zoek-results.txt

Geplaatst:

Er zitten nog sporen van 2 antivirusprogramma's in je logje (McAfee en AVG). Het feit dat je momenteel flink wat besmettingen op deze PC hebt, bewijst meteen dat PC-gebruik zonder AV-programma geen goed idee is. Ook al kies je voor een "veilige" internet- en downloadroutine, toch blijf je kwetsbaar voor verborgen malware. Het downloaden en installeren van een (al dan niet gratis) AV-programma is dan ook de minimale verdediging voor je PC.

Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

 
 C:\Program Files (x86)\McAfee;fs
 C:\ProgramData\AVG Secure Search;fs
 [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Wow6432Node\Mozilla\Firefox\Extensions];r64
 "avg@toolbar"=-;r64
 C:\Users\Vince\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\u8e43btw.default\extensions\{9A7DF664-82DC-020F-C190-9A665AF83389};fs
 C:\Users\Vince\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\u8e43btw.default\extensions\{dc572301-7619-498c-a57d-39143191b318}.xpi;f
 C:\Program Files (x86)\Movies Toolbar;fs
 C:\Users\Vince\AppData\Roaming\gretl\tramo;v
 C:\Users\Vince\AppData\Roaming\gretl\x12arima;v
 [HKEY_USERS\S-1-5-21-3790433970-1683440462-4001106312-1000\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
 "AVG-Secure-Search-Update_JUNE2013_TB"=-;r64
 [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
 "vProt"=-;r64

  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Geplaatst:

Windows update doet het nog steeds niet:

post-48562-1417705734,7838_thumb.jpg

AVG heb ik net wel succesvol kunnen installeren, dus daarvoor alvast bedankt!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.