Ga naar inhoud

[OPGELOST] Opstartprobleem

Jacko846

Aanbevolen berichten

Mijn PC is een HP Pavillion m8000.

Gisteren heel de dag met PC gewerkt en normaal afgesloten. Vandaag PC proberen opstarten maar krijg zwart scherm met witte letters met de foutmelding "0xc000000f" Info:"An error occured while attempting to read the boot configuration data"

Heb geen schijf van Windows Vista daar PC voorgeconfifureerd is. Heb wel herstel cd's maar zou probleem willen oplossen zonder Windows opnieuw te moeten installeren en alle data verloren te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

druk op f8 bij de boot van je computer en kies opstarten in veilige modus met opdrachtprompt.

Als dat lukt, klik op start (allez ja, die bol links beneden) en typ in het zoek veld 'cmd' (zonder '') en druk op enter.

typ daar 'chkdsk /f /r' (alweer zonder '') en typ 'y' voor ja.

Wacht tot je computer klaar is (dit kan een eindje duren).

Als dat niet lukt,

probeer dan 'fixmbr' te typen

En als dat niet lukt,

probeer dan je computer op te starten via je CD-rom met je stuurprogramma (vista)

indien dit niet lukt, start je pc opnieuw op en druk op F1 tijdens het opstarten, ga in je BIOS naar boot options (dit heet zo in het engels, geen idee wat het in het nederlands is) en verander daar je first boot device naar CD-rom, save en exit en start opnieuw op met de CD-rom. Je computer zal nu opstarten via je CD-rom, nu moet je gewoon de stappen op je scherm volgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de oplossingen maar,

- F8 heeft geen effect, ik krijg altijd mijn zwart scherm

met witte tekst dat hij de boot configuration data niet

kan lezen

- ik heb geen CD van Windows Vista, ik heb de PC

gekocht met Windows Vista geïnstalleerd. Op de

D partitie staan wel de installatiebestanden en ik

heb herstel CD's maar dan worden de fabrieksinstellingen

terug geplaats en ben ik mijn programma's en data kwijt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.