Ga naar inhoud

Medion MD8852 (Akoya P7330 D) bios update nodig om 3 TB schijven te gebruiken?


wginneke

Aanbevolen berichten

Ik ben mijn Medion MD8852 aan het upgraden van Win7 naar Win8 en heb er een SSD en een nieuwe HD in gestoken. de HD (een 3TB Toshiba DT01ACA) wordt echter maar als 2 TB herkend en volgens de verkoper zou er een Bios update moeten gebeuren om de volle capaciteit te kunnen gebruiken.

In de PC zit blijkbaar een moederbord MS-7616 met een AMI Bios A7616MLN.017 van November 2009. Op de site van Medion vind ik wel een Bios-update (version 1.0F van 22.04.2010) terug maar ik weet niet of dit wel de juiste versie is (is voor een MS-7616 P55 maar is dat de juiste chipset, ik heb het niet direct kunnen terugvinden)

Zou deze update bruikbaar zijn of heeft er iemand een idee waar de correcte update te vinden kan zijn? (Via AMI kom ik bij BiosAgentPlus terecht en Medion wil enkel helpen via hun 0900-nummer, alle twee dus kassa,kassa!)

alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, Het zou verstandig zijn om een VOLLEDIGE systeembackup te maken. Want wijzigingen aanbrengen in het BIOS systeem kan voor zware gevolgen zorgen.

Ik zal eens kijken als ik iets vind, maar als ik eerlijk mag zijn zou ik geen update uitvoeren en het laten zoals het is. Ik denk dat je met 2 TB ZEKER moet toekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.