Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo, ik heb sinds enige maanden een LaCie desktop hard disk (extern) van 500GB. Sinds deze avond wil mijn pc deze niet meer herkennen.

De externe harde schijf komt met een USB 2.0 Interface en een voeding van 12V.

Heb op internet opgezocht en zag dat ik deze ook op andere pc's moet proberen, ik heb geprobeerd op een andere pc en op deze werkt het ook niet.

Zou het kunnen dat mijn externe harde schijf naar de vaantjes is?

Greetz

Geplaatst:

Die kans is zeker reeel. Hoor je normaal opspingeluid als je de harde schijf aan zet?

Geplaatst:
Die kans is zeker reeel. Hoor je normaal opspingeluid als je de harde schijf aan zet?

Ja, de schijf hoor ik normaal starten (zelfde geluid, ...).

Ik zal een screenshot posten van wat ik krijg als melding in de taakbalk

[ATTACH]1263[/ATTACH]

post-4140-1417703776,838_thumb.jpg

Geplaatst:

Dat is inderdaad veel kans dat het je controller is van je usb naar ide/sata die defect is.

Houd er rekening mee dat al je data op die harde schijf weg is als je ze in garantie opstuurt, de kans dat je namelijk dezelfde harde schijf terug krijgt is zowat 0%.

Geplaatst:
Dat is inderdaad veel kans dat het je controller is van je usb naar ide/sata die defect is.

Houd er rekening mee dat al je data op die harde schijf weg is als je ze in garantie opstuurt, de kans dat je namelijk dezelfde harde schijf terug krijgt is zowat 0%.

Is er een manier om die data toch terug te halen? Heb al verschillende data recovery programma's geprobeerd, maar denk dat dat niet veel zal uithalen aangezien de schijf toch niet herkend wordt...

PS, heb ook al mail gestuurd naar de fabrikant

En héééél belangrijke data staat daar nu ook weer niet op :P

Geplaatst:

als het enkel de controller is die stuk is kan je natuurlijk proberen de HDD zelf uit te bouwen en op een andere manier op je pc aan te sluiten.

je kan hem inbouwen in een desktop of met een speciale adapter opnieuw aan je usb poort te hangen.

nota: ik denk dat er op dezelfde site nog een goedkoper versie is, die ikzelf heb, die evengoed is!

Geplaatst:
als het enkel de controller is die stuk is kan je natuurlijk proberen de HDD zelf uit te bouwen en op een andere manier op je pc aan te sluiten.

je kan hem inbouwen in een desktop of met een speciale adapter opnieuw aan je usb poort te hangen.

nota: ik denk dat er op dezelfde site nog een goedkoper versie is, die ikzelf heb, die evengoed is!

Ik denk niet dat er iets met die harde schijf zelf mis is ( hoor geen rare geluiden enzovoort), dus wss is het alleen die controller. Zo'n adapter zou ik nog zien zitten om te kopen, maar is de harde schijf die in die behuizing zit ook zo'n "blok" waar je gemakkelijk zo'n adapter op kan steken?

Heb besloten deze meteen maar te laten herstellen, is in garantie. Er staan ook geen files op die van levensbelang zijn.

Grtz

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.