Ga naar inhoud

Een te hoog Processor Gebruik


Glenn

Aanbevolen berichten

  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • 2 weken later...

Nou sindsdien geen enkele BSOD maar wel steeds meer problemen met de processor ( verbruik shiet naar 90% en hoger gedurende een paar minuten en alles vertraagt op de computer, geluid,beeld etc.

ik begin aardig wanhopig te raken want dvd's kijken of spelletjes spelen zit er eigenlijk niet meer in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na wat wacht werk heb ik het kunnen "timen" wanneer de machine weer eens slordig loopt en heb met speccy de individuele core temperaturen vast kunnen leggen en aan de rechtse kant het klokje dat aangeeft dat de CPU om 82% capaciteit loopt dus ik denk dat het een koelings-probleem is, het rare is dat na 2 of 3 minuten van "stotteren" de machine weer redelijk loopt en ik zie dan ook dat de temperatuur gelijk exponentieel daalt.

Als het dus werkelijk een koelings-probleem weet ik niet of het aan de cpu-paste ligt ( omdat die al aangebracht was toen ik hem heb ingebouwd ) of doordat mijn fans niet toerijkelijk zijnpost-48800-1417705818,2284_thumb.jpg

aangepast door Glenn
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan het moeilijk zien maar hoe hoog is de temperatuur van je CPU, als deze te hoog word clockt de CPU automatisch terug om de warmte te beperken en als dat niet helpt valt je systeem uit.

Je kan je koeling toch maar beter even nakijken, meer info over koelpasta, het hoe & waarom vind je hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Merk nu ook op dat de fan in het achter paneel van de computer afgeslagen is, merkte het zojuist op toen de pc een stuk geruislozer liep... is dit normaal? kan het te maken hebben met een of andere power safe functie, ik heb het nooit eerder opgemerkt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dasle,

zover ik weet is de bios niet gereset, ik ben zelf ook afwezig geweest en ga komend weekend spelen met de koeling.

plan 1:

ik heb 3 fan openingen waarvan 2 werkend... ben van plan deze alle drie te vernieuwen en de achter en zij fans lucht IN te laten blazen en de voorste op het front paneeltje lucht uit te laten blazen i.v.m. constante circulatie

plan 2:

CPU koeler demonteren en kijken of de CPU paste ( die er bij zat toen ik de box set kocht ) goed aangebracht is en als het nodig is inderdaad te vervangen.

mocht dit allemaal niet meer werken dan kunnen we een eventueel koelings-probleem uitsluiten en dan weet ik verder ook niet meer waar het aan kan liggen.

Ik had tween dagen geleden een BSOD met een ntoskrnl.exe fout melding, ik heb hier op heb forum een thread gezien met daar een handleiding voor die ik ook dit weekend eens na ga.

PS. mocht u nog tips of opmerkingen hebben of verder advies over het aansluiten van de fans zoals ik beschreven heb hoor ik het graag

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.