Ga naar inhoud

[OPGELOST] Bluescreen + windows error rapport

Gast koendr

Aanbevolen berichten

Ik heb eerst een Bluescreen gekregen, nadien is mijn PC heropgestart en tenslotte is er een "Windows Error Rapport" geopend in Internet Explorer:

WindowsError.jpg

Vroeger had ik AVG Free maar ik ben dan overgestapt naar Kaspersky Internet Security. Ik ben er zeker van dat AVG correct en volledig is gedesinstalleerd (zelfs de registers). Verder is de database van Kaspersky ook up-to-date. Wat kan dan het probleem zijn?

Ik moet wel toegeven dat ik de betaalde versie van Kaspersky illegaal heb. Met een gedownloade sleutel + blacklist. Zou dit de oorzaak kunnen zijn van de bluescreen + error rapport?

Bovendien valt mijn beeldscherm ook regelmatig vanzelf op standby. Dan moet ik telkens opnieuw inloggen. Ik verlies wel geen gegevens, na inloggen staat alles waarmee ik bezig was nog open. Zou dit probleem ook met deze error kunnen te maken hebben?

De stop in de Bluescreen was:

STOP 0x00000050

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kaspersky bevestigd dat dit probleem voorkomt op een eerdere versie van hun programma. Hun laatste versie zou dit probleem niet meer geven. Misschien even uitkijken naar de laatste versie.

Het is niet duidelijk of dit probleem meerdere malen zou voorkomen of slechts één keer.

Meer informatie is er helaas niet te vinden hierover.

Ps: Koendr, wanneer komt de LiveDVD van Milc in er? (ik zag aan de afbeelding die je plaatste, dat die afkomstig is van de fansite ;-)

Karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt karel!

Ik heb Kaspersky 7 en zal deze dus updaten naar de 2009 versie.

Het heeft dus niet te maken met het feit dat het een gekraakte versie is?

En zijn deze problemen enkel bij Windows XP of ook bij Windows Vista?

Ivm Milk Inc.:

De live-DVD (+ live-CD) van Forever wordt uitgebracht op 21 november! ;)

Kopen kan op Proxis: Books, Music, DVDs, Games, Software and Supplies of in de Belgische platenzaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt karel!

Ik heb Kaspersky 7 en zal deze dus updaten naar de 2009 versie.

Het heeft dus niet te maken met het feit dat het een gekraakte versie is?

En zijn deze problemen enkel bij Windows XP of ook bij Windows Vista?

Zowel bij XP als Vista kan dit probleem voorkomen maar niet altijd. Het is enkel bij één bepaalde deelversie van Kaspersky dat dit voorkomt. Een upgrade bied dus heel waarschijnlijk de oplossing.

Ivm Milk Inc.:

De live-DVD (+ live-CD) van Forever wordt uitgebracht op 21 november! ;)

Kopen kan op Proxis: Books, Music, DVDs, Games, Software and Supplies of in de Belgische platenzaken.

Bedankt, daar kijk ik zeker voor, ik was er trouwens op 27 september ebij in Antwerpen, en het was geweldig ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, bedankt!

1. Dus ik moet die upgrade sowieso uitvoeren anders gaat de Bluescreen blijven terugkomen? Of kan het slechts een eenmalige bluescreen zijn?

2. En het feit dat mijn beeldscherm soms automatisch op standby valt, kan dit ook met deze error te maken hebben?

3. Ik heb de versie van Kaspersky van op mijn computer ook op de laptop van mijn broer + vriendin geïnstalleerd. Zullen zij dit probleem dan ook sowieso krijgen?

4. En als ik wil overschakelen naar een andere virusscanner, bvb AVG Free. Ben ik dan wel genoeg beveiligd? Want AVG Free heeft natuurlijk geen firewall. Is Windows Firewall voldoende voor een gewone PC-gebruiker als mij?

5. En is AVG Free eignelijk nog te vertrouwen, nadat het onlangs negatief in het nieuws kwam ivm het verwijderen van een belangrijk bestand van Windows?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, bedankt!

1. Dus ik moet die upgrade sowieso uitvoeren anders gaat de Bluescreen blijven terugkomen? Of kan het slechts een eenmalige bluescreen zijn?

2. En het feit dat mijn beeldscherm soms automatisch op standby valt, kan dit ook met deze error te maken hebben?

3. Ik heb de versie van Kaspersky van op mijn computer ook op de laptop van mijn broer + vriendin geïnstalleerd. Zullen zij dit probleem dan ook sowieso krijgen?

4. En als ik wil overschakelen naar een andere virusscanner, bvb AVG Free. Ben ik dan wel genoeg beveiligd? Want AVG Free heeft natuurlijk geen firewall. Is Windows Firewall voldoende voor een gewone PC-gebruiker als mij?

5. En is AVG Free eignelijk nog te vertrouwen, nadat het onlangs negatief in het nieuws kwam ivm het verwijderen van een belangrijk bestand van Windows?

1. UIt de discussies die ik heb gelezen bij Kasperksy was me niet duidelijk of dit meerdere malen voorkomt, ik vermoed dat u sinds uw eerste post, zon 2 dagen terug, nog steeds Kasperky staan hebt. Hebt u sindsdien nog blauwe schermen gehad?

2. Ivm Het beeldscherm, heb u even de instellingen nagekeken in energiebeheer wanneer het beeldscherm in standby gaat? Het feit dat de account vergrendeld is, lijkt me door deze instelling te komen.

3. Hoelang staat deze versie erop? Indien dit al een tijdje is dan zou ik me geen zorgen maken. Het lijkt me een vrij onschuldig probleem.

4 en 5: Inderdaad kwam avg in het nieuws wegens het foutje dat ze maakten. Helaas maakt iedereen wel eens een foutje en dat overkwam AVG. De kans dat dit opnieuw gebeurd, lijkt me trouwens bijzonder klein. Volgens mij lijkt een combinatie met AVG en de windows firewall een goede basis voor de normale pc gebruiker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. UIt de discussies die ik heb gelezen bij Kasperksy was me niet duidelijk of dit meerdere malen voorkomt, ik vermoed dat u sinds uw eerste post, zon 2 dagen terug, nog steeds Kasperky staan hebt. Hebt u sindsdien nog blauwe schermen gehad?

2. Ivm Het beeldscherm, heb u even de instellingen nagekeken in energiebeheer wanneer het beeldscherm in standby gaat? Het feit dat de account vergrendeld is, lijkt me door deze instelling te komen.

3. Hoelang staat deze versie erop? Indien dit al een tijdje is dan zou ik me geen zorgen maken. Het lijkt me een vrij onschuldig probleem.

4 en 5: Inderdaad kwam avg in het nieuws wegens het foutje dat ze maakten. Helaas maakt iedereen wel eens een foutje en dat overkwam AVG. De kans dat dit opnieuw gebeurd, lijkt me trouwens bijzonder klein. Volgens mij lijkt een combinatie met AVG en de windows firewall een goede basis voor de normale pc gebruiker.

1. Momenteel inderdaad nog steeds Kaspersky 7 op mijn computer en geen nieuwe bluescreen meer gekregen.

2. Ja, inderdaad.. er staat ingesteld dat ik moet herinloggen als mijn computer op standby staat. Maar dit is echter het probleem niet. Het probleem is dat mijn PC regelmatig vanzelf standby valt: zonder dat de accu (bijna) plat is en zonder dat ik vraag om standby te gaan. Terwijl ik aan het werken ben, wordt het scherm dan plots zwart. En druk ik op de opstartknop, dan kan ik meteen inloggen en verder werken met wat ik bezig was. Maar het is uiteraard heel erg latig dat mijn PC constant standby valt..

3. Een maand ongeveer.

4 en 5. Ok, bedankt! Maar meestal hoor ik veel negatieve kritiek over Windows Firewall.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3. Als die er al een maand opstaat en je nog maar één blauw scherm hebt gekregen lijkt me dat wel in orde. Alleen als het nog eens gebeurt zou ik verstappen ;)

4. Windows Firewall is echt niet genoeg voor de beveiliging alleen.

Als je AVG free overweegt moet je nog een gratisse firewall downloaden.

Ik denk aan Zonealarm en Comodo, dit zijn twee goede gratisse alternatieven.

En AVG maakt die fout niet nog is, dan kunnen ze inpakken als ze dat nog is doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.