Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een dual boot gemaakt op mijn desktop. Xp en Linux. Als ik start, krijg ik steeds de melding Signal over range. Ik kan dan een paar keer starten en soms krijg ik het keuzemenu voor xp of Linux en soms wacht ik gewoon en na signal over range kan ik door op Enter te drukken wel naar Linux. Ik vraag me af wat signal over range betekent in dit geval en of ik hier wat aan kan doen. Een alternatief is om een heel oud notebook te voorzien van Linux en mijn eigen desktop weer met xp te laten werken zonder internet uiteraard. Maar het is gewoon handig om alles op één computer te hebben. Weet iemand wat er aan de hand is? Gerda

Gast fcbbrugge
Geplaatst:

Dag Gerda

Over welke linux gaat het hier..vertel dit al eens als je wil....heb vermoeden dat het met je scherm resolutie heeft te maken!

Werkte alles goed onder XP?

mvg

Geplaatst:

Ik heb Linux mint 13 (Maya). Ik heb al eerder nvidia drivers geïnstalleerd. Toen leek het opgelost maar dat is dus niet zo.

Gast fcbbrugge
Geplaatst:

Kijk eens bij apparaatbeheer is alles keurig in orde. Geen uitroeptekens of rode kruisjes....

Heb je laptop of desktop?Geef wat info merk model...

signal over range betekent
dit heeft te maken met resolutie van je beeldscherm...
Geplaatst:

Het is een desktop met een AMD moederbord (Asus). Ik heb hem zelf gebouwd. In windows kan ik apparaatbeheer wel vinden maar ik weet niet hoe dat bij linux gaat. Dan kan ik wel kijken als ik dat weet. Gerda

Gast fcbbrugge
Geplaatst:

Ga eens naar configuratiescherm dan naar beeldscherm ....probeer je resolutie te veranderen

mvg

Geplaatst:

Ik had de resolutie gewijzigd. De eerste keer dat ik opstartte leek het goed te gaan maar daarna niet meer. Ik heb toen de resolutie weer teruggezet maar iets gewijzigd aan de Herzen. Van 50 naar 52. Ik weet niet wat dat betekent maar ik dacht gewoon dat het geen kwaad zou kunnen Dus de hoogste resolutie met 52 Mhz. Dat schijnt tot nu toe goed te gaan. Ik heb verder geen verstand van Herzen. Resolutie zegt me natuurlijk wel wat.

Maar op dit moment start de normale dual boot en kan ik eindelijk echt kiezen voor zp of linux. Maar bedankt voor het meedenken en helpen. Ik ben hier al zeker twee maanden mee bezig. En eindelijk schijnt het gewoon te werken. Gerda

Gast fcbbrugge
Geplaatst:

Fijn te horen dat het werkt en hopelijk blijft werken!:top:

mvg

Geplaatst:

Nee, hoor, het werkt nog steeds niet. Ik kan iets wijzigen. Dan start de dual boot netjes op. Ik kan hem daarna nog een paar keer starten, keurig dual boot. Dan laat ik hem een uurtje rusten en daarna krijg ik weer de melding: Signal over range. Het is dus nog steeds een probleem. Ik krijg het wel weer voor elkaar om xp te bereiken. Dan moet ik gewoon een paar keer starten, dan naar Linux. Iets wijzigen, het doet er waarschijnlijk niet toe wat ik wijzig. En daarna kan ik naar dual boot en xp. Maar het is wel omslachtig, toch? Gerda

Gast fcbbrugge
Geplaatst:

Vroeger met alleen XP had je dit probleem niet?Wijzig je de resolutie in XP of Mint?Hoe staat je resolutie nu in Mint?

Zijn er instellingen aan je monitor ?

mvg

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.