Ga naar inhoud

Doorstuurmail of niet ?

Aanbevolen berichten

Beste .

Ik heb een mailtje binnengekregen met info hoe virussen op uw pc te vermijden , maar ik heb twijfels hierbij of dat waar of niet waar is ?

Ik denk dat het weeral een doorstuurmail is !

Iemand een idee ?

Hier is de mail .

Bescherming adressenbestand: goeie tip

HOE JOUW CONTACTPERSONEN BESCHERMEN.

Het is een erg eenvoudige maar ingenieuze truc.

Zoals je weet gaat elk virus dat je binnenkrijgt direct naar je adressenbestand en verstuurt het zichzelf aan al je contacten, zodat zij ook geïnfecteerd raken.

Deze truc houdt het virus niet uit jouw systeem, maar jouw adressenbestand is beveiligd en je krijgt melding dat je met een virus zit.

Doe het volgende:

Open je adressenbestand en voeg een nieuw contact toe.

In het venster waar de voornaam moet komen geef je 'A' in, evenals bij de familienaam.

Als e-mailadres geef je AAAAAA@AAA.AAA in.

Waarom dit effectief werkt ? welnu:

De naam 'A' komt helemaal bovenaan in jouw adressenbestand.

Daar begint het virus zijn poging om zichzelf door te sturen.

Als het probeert zichzelf door te sturen naar dat eerste adres lukt dat niet omdat het een vals adres is.

Het virus kan dus niet verder gaan in het bestand en niemand anders raakt geïnfecteerd.

Een tweede voordeel: je krijgt snel melding dat een mail niet kon worden doorgestuurd.

Staat het valse adres in die mail, dan weet je direct dat je met een virus zit en kun je het nodige doen om het te verwijderen!

Als al je contacten dit doen, hoef je nooit meer schrik te hebben om een mail van hen te openen.

Stuur dit door aan al je contacten !!!

Grt

Rob

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.