Ga naar inhoud

Geen geluid na update Window 8 naar 8.1


Greenalysis

Aanbevolen berichten

Ik heb een Packard Bell OneTwo (all-in-one) sinds ruim een half jaar.

Sinds ik vorige week de update van Windows 8 naar 8.1 heb gedaan, heb ik geen geluid meer. Niet via de ingebouwde speakers, niet via externe speakers, niet via een koptelefoon.

Als ik via configuratiescherm en Geluiden controleer, zegt het systeem dat alles goed werkt, de luidsprekers en de geluidskaart (Realtek).

Ik heb via de site van Packard Bell al de laatste drivers voor de Realtek gedownload (Audio_Realtek_6.0.1.6662_Win8x64).

Maar bij de installatie daarvan via InstallShield Wizard krijg ik de melding: "Er is een fout (-5009: 0x8002802b) opgetreden tijdens het uitvoeren van Setup. Controleer of alle eerdere installatieprocedures zijn voltooid en andere toepassingen zijn gesloten. Neem contact op met uw leverancier als de fout zich blijft voordoen:Realtek Semiconductor Corp."

Ook als ik de pc afsluit en weer opnieuw opstart en dan direct probeer dit te installeren (en er dus nog niets anders draait) gebeurt hetzelfde.

Wie weet wat ik moet doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jouw Windows versie betreft toch een 64 bit versie?

Verwijder eerst de reeds aanwezige driver voor geluid via start-> configuratiescherm-> programma's en onderdelen indien daar aanwezig.

Voer dan onderstaande uit.

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het (als je niet wilt dat Google Chrome op je PC als standaard-webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op “Cleaner”.

Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en na de analyse op 'Schoonmaken'.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”.

Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”.

Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”.

Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Ga dan naar deze link en vink er I accept.... en klik op next.

Download de 64 bit exe file via HK1 en installeer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb alles uitgevoerd, maar na het openen van de link naar het scherm van Realtek krijg ik het scherm:

[TABLE=width: 420]

[TR]

[TD=width: 419][TABLE=width: 426]

[TR]

[TD=class: title, width: 360]High Definition Audio Codecs[/TD]

[TD=width: 66] [TABLE=width: 17, align: right]

[TR]

[TD]fsize.gif[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE=width: 66]

[TR]

[TD=width: 13]fsize1of.gif[/TD]

[TD=width: 18]fsize2of.gif[/TD]

[TD=width: 18]fsize3of.gif[/TD]

[TD=width: 27]fsize4of.gif[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: etxt]infotable.jpg[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: etxt] [TABLE=width: 420]

[TR]

[TD=class: etxt, width: 418] Audio drivers available for download from the Realtek website are general drivers for our audio ICs, and may not offer the customizations made by your system/motherboard manufacturer. To be sure you obtain the full features/customizations provided in your original audio product, please download the latest drivers from your system/motherboard manufacturer's website.

I accept to the above.

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Als ik dan het vinkje zet en op "Next" klik, vernieuwt het scherm alleen maar en krijg ik hetzelfde te zien, steeds weer. Ik kom dus niet bij een scherm waar ik de 64 bit exe file zou kunnen downloaden en installeren. Enig idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows heeft.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Bekijk ook de instructievideo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.