Ga naar inhoud

Zelf Bouw PC , hulp gevraagd .

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De CPU die ik erin steek is wel pakken sneller dan je oude hoor.

Dit is een Core 2 Dou(dual-core) en die van jou een Pentium 4.

Alhoewel de P4 op 3Ghz draait is de Core 2 echt wel veel sneller, ook al draait die "maar"op 2.5Ghz.

Maar ik heb het echt over een heel groot verschil, kloksnelheid is niet alles..

De grafische kaart die in jouw oude pc inzit was vroeger een aardig beestje maar nu toch wel verouderd.

De ATI HD4850 is volgens mij nu de beste kaart voor zijn geld, ik heb er zelf zo eentje en die kan veel aan.

Véél meer dan de 9800xt die in je oude pc zit.

Het enigste voordeel dat Vista heeft bij games is de ondersteuning van DirectX10.

Windows Xp ondersteund alleen DirectX9.

Er zit wel een verschil op, maar je kan ook gewoon wachten op Windows 7 en dan de overstap maken.

Er zijn nog niet veel games(weet niet vanbbuite welke) die alleen DX10 gebruiken.

En als er dan een komt kan je alsnog een Vista licensie kopen.

Windows Home basic(de laagste versie van Vista) kost 80 euro, en Home Premium(diegene die ik aanrad) kost rond de 120 euro..

Geplaatst:

Oke dat heeft veel duidelijk gemaakt .

Denk je dat de cpu lang zal meegaan aangezien de alsmaar hoger wordende game vereisten of zou ik beter opteren voor die van €60 meer ( misschien nu wel een extra uitgave maar op termijn een processor besparing)?En dan nog 1 vraagje over de case die je me voorstelde , wat is het verschil tussen zo een case en laat ons zeggen de Antec Three Hundred Versatile Case?

Geplaatst:

Voor 60 euro meer kan je al een Quad core kopen, wat een stuk beter is voor de toekomst als de games multithreaded worden.

Bij Tones zijn de Quad cores vrij duur...

Of gewoon een snelle dual core zal het ook wel doen, Intel Core 2 Duo E8500 deze zou ik nemen bij All-in-one systems voor 187 euro.

Als je een goede Quad core wilt zal je nog wat meer moeten bijleggen, dan heb je meer potentieel voor de toekomst.

Nu zal het verschil heel klein zijn, maar later zal het wel groter worden.

Een Quacore draait ook op een lagere snelheid dan een dual core, maar zijn toch weer wel sneller.

Intel Core 2 Quad Q9300 voor 225 euro is een mooie quadcore....

Die case die ik voorstelde heeft nog een 500W voeding, en dat is natuurlijk noodzakelijk.

Ik heb die case zelf ook en ik ben er zeer tevreden over.

Een Antec tree Hundred voor 50 euro, en dan een voeding bv een Antec Earthwatts 500W.

Ongeveer dezelfde als in de Sonata III, kost wel 70 euro.

Dus ben je wel meer kwijt als je dat wilt doen.;)

Geplaatst:

Ik ga volledig akkoord met wat aaron aanraadt; alleen zou ik het geheugen vervangen door wat goedkoper geheugen, als je je pc toch niet overklokt is het nogal jammer om dergelijk te steken (maar dat gaat je maar een tientje schelen)

Geplaatst:

ik zou ongeveer het volgende voorstellen.

intel core 2 duo E8400

gigabyte ep35-ds4

2 gb werkgeheugen (of 4)

ati 4850 is een goede kaart als je af en toe wat gamed en niet het uiterste vraagt

anders kan je natuurlijk een stapje hoger gaan voor de 4870

quadcore zou niet direct nodig zijn als je geen applicaties draait die dat niet kunnen ondersteunen.

momenteel kunnen games dit in 99,99% van de gavallen niet en hebben aan een dual core meer dan genoeg.

Geplaatst:

www.jaha.be

Fantastische hardware heeft hij, ken die gast al 2 jaar. Ken veel gasten die bij hem kopen en nog geen 1 negatief iets over gehoord.

Zeg maar met de complimenten van de Kevin :D

En voor jouw systeem:

Ik denk ook wel dat je genoeg hebt met een Dual Core, is te zien wat voor games je wilt draaien. Ik heb een Quad Core, en ik heb die ook maar gekocht voor op termijn. Al is die termijn nou echt wel al lang geworden want heb hem nog niet op de volle 100% kunnen gebruiken. Neem vooral een goeie grafische kaart als je gamed! :)

Geplaatst:
www.jaha.be

Fantastische hardware heeft hij' date=' ken die gast al 2 jaar. Ken veel gasten die bij hem kopen en nog geen 1 negatief iets over gehoord.

Zeg maar met de complimenten van de Kevin :D

En voor jouw systeem:

Ik denk ook wel dat je genoeg hebt met een Dual Core, is te zien wat voor games je wilt draaien. Ik heb een Quad Core, en ik heb die ook maar gekocht voor op termijn. Al is die termijn nou echt wel al lang geworden want heb hem nog niet op de volle 100% kunnen gebruiken. Neem vooral een goeie grafische kaart als je gamed! :)[/quote']

Die is wel goedkoop!! Alleen jammer dat het in Gent is :bawling:

Geplaatst:
Die is wel goedkoop!! Alleen jammer dat het in Gent is :bawling:

Prijzen liggen idd niet echt hoog, maar in gent raak je nog goedkoper hoor ;)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.