Ga naar inhoud

Desktop volledig opnieuw opstarten


Gast Bolio

Aanbevolen berichten

Goeidag ,

Omdat ik van plan ben een nieuwe pc aan te schaffen , zou ik graag men oude computertje ( deze dus) eens volledig opnieuw willen opstarten .Gewoon alles eraf ( er staat veel brol op ) , zodat hij terug wat sneller wordt . Ik zou er zelf aan kunnen beginnen , maar ik heb liever raad van ervaren computer kenners voor ik eraan begin.

Alvast bedankt voor het lezen .

groeten

Sacha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Bolio,

U bedoelt waarschijnlijk Formateren (wissen). Wel u wist hier dus alles mee (ook Windows dus)

Windows installeren is niet zo moeilijk, hier kan u onze handleiding nalezen:

http://www.pc-helpforum.be/f206/het-installeren-van-windows-xp-10419/

Voor je begint is het ook interessant dat je je drivers/software die bij je pc horen, bij de hand hebt;

Mocht er iets niet duidelijk zijn, dan vraagt u het maar.

Belangrijk is op te letten bij indelen van de harde schijf (partities)

Mvg Karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het antwoord, men harde schijf heb ik hiervoor ( 4 jaar lang )nooit in partities gedeeld . Voor wat is dat dan nodig?Als ik men pc formateer , gaat die dan terug zo snel zijn als vroeger?

groeten ,

Sacha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind bijna niets van drivers/software cd's terug , enkel iets van Color Monitor en voor men printer te installeren , kan iemand mss zeggen wat de belangrijke zijn , dan kan ik die drivers mss downloaden.

Bedankt ,

groeten,

Sacha

Link naar reactie
Delen op andere sites

belangerijke drivers zijn de volgende

INternet (LAN) drivers

USB drivers

Beeld drivers (als er een apparte videokaart van is zijn die via de fabrikant te downloaden)

eventueel s-ata drivers (als dit aanwezig is)

dit zijn toch wel de belangrijkste.

geeft u anders eens aan welk moederbord u heeft (merk en type)

dit is af te lezen op het bord zelf maar ook met programma's zoals "lavalys everest" of "cpu-z"

dan kunnen wij ook eventjes meekijken voor u.

let op dat als u uw schijf formatteert alles echt weg is.

dus ook alle bestandjes enzovoorts. heel de schijf word volledig gewist.

mocht u dit willen houden dan is het aan te raden dat u uw data eerst naar een externe schijf of een dvd/cd toe schrijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bijna alles al opgeslagen op externe harde schijf.Ik heb het programma cpu-z gedownload en het gaf het volgende :

Moederbord :Manufacturer: Dell Computer Corp.

Model:OW2562

Chipset: Intel i875p Rev.A2

Southbridge:Intel 82801 EB (ICH5)

LPCIO:SMSC

Mijn beeld driver update ik vaak ( ati radeon 9800xt).

Die andere zou ik nie weten waar ik die kan vinden.

Alvast Bedankt .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou niet weten welke drivers ik echt nodig heb : Ik zal ze even allemaal opsommen degene die er opstaan:

1.BIOS (1)

2.CD/DVD (22) ( zou niet weten welke ik moet downloaden)

3.Chipset (1)

4.Communicatie (14)

5.Diagnostische middelen (3)

6.Geluid (3)

7.IDE-EIDE controllers (1)

8.Netwerk (9)

9.Patches en oplossingen (1)

10. SATA harde schijven ( 13)

11.Toepassingen (6)

12.Video (15)

Ik heb een desktop dimension 8300 , kzal nog even DxDiag verslag bijzetten als dat helpt :

( bijlage)

DxDiag.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit met een bijkomend probleem , ik heb bepaalde bestanden (.iso ) van iets meer dan 6 gig .Als ik deze op mijn harde schijf wil zetten , komt er op dat ik aan schijfopruiming moet doen .Ik heb wel degelijk genoeg plek over op men harde schijven .Weten jullie raad?

Alvast Bedankt ,

groeten ,

sacha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.