Ga naar inhoud

HDD vraagt om administrator toestemming

Simon1

Aanbevolen berichten

• Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

'k heb je plaatje van post 3 (2de post van jou dus) nog eens bekeken en als ik het goed zie, staan op die G alleen maar oude bestanden van je vorige installatie van Windows.

Klopt dit? Zo ja: heb je die dan nog nodig, want in dat geval zou ik eerst proberen met een (volledige, NIET een snel-)format van die schijf.

Moest je ze nog wel nodig hebben, die bestanden, vertel dan even waarom - want dit is me dan niet duidelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, 'k heb het door.

ONderaan de links, maar volgens mij zit je ergens fout in de keuze van je account die je toelatingen geeft. Je moet het namelijk doen met de account waarmee je inlogt, anders geef je een ander toelating - maar maar met die ge je natuurlijk niet verder raken zolang je met diè niet inlogt.

Alleen ben ik nog op zoek om je de weg te wijzen naar de juiste account die je toelatingen moet geven. (nu: als je solo-gebruiker bent op je systeem kan je ook dit omzeilen door gewoon àlle accounts toelating te geven natuurlijk :-) )

Maar goed: voorlopig twee linken van MS die je misschien vooruithelpen:

toegang geweigerd: "Toegang geweigerd" of andere fouten bij werken met bestanden en mappen.

Accountbeheer: Gebruikersaccounts: veelgestelde vragen - Windows Help

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Ik wou jullie even laten weten dat het probleem nog niet is opgelost, al een paar dingen geprobeerd maar " er komt een error op dat er bepaalde bestanden en mappen niet geinventariseerd kunnen worden." Momenteel zit ik in de examens maar na de examens zal ik er weer naar kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

(voor het geval je het tussendoor toch eens zou lezen)

Vraag: hoe meld jij je op je systeem aan? Als gebruiker met gewoon gebruikersrechten of als gebruiker met administratorrechten? Want dààr zou het hem wel eens kunnen zitten dat het bij mij lukte en niet bij jou. Ik meld aan met administratorrechten, maar als jij met gewone gebruikersrechten aanmeldt, dan mag je die dingen niet wijzigen - en dat zou de reden van die foutmelding in het begin (zie je plaatje - 'geen toegang') wel eens kunnen zijn.

Als het hem dààr inderdaad zit: meld eens aan als administrator en probeer de rechten voor je gebruikersaccount eens opnieuw te wijzigen?

Of je kan je account natuurlijk ook wijzigen naar een account met administratorrechten zodat je altijd als administrator aanmeldt. Maar deze keuze moet je zelf maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.