Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vanavond een herinstallatie gedaan van Windows 7 op de ssd van mijn pc. Na herstart zie ik de ingebouwde andere harde schijf van 2 TB niet meer. Via systeembeheer zie ik nu dat van de 4 partities er niets meer over is.... Er staat 18,17GB RAW (in orde, primaire partitie) en 1844,85 GB Niet toegewezen.

Houdt dit in dat deze schijf ook gewist is door het herinstallatie proces op de ssd?

Kan ik hier nog info van terughalen?

Wat is hiervoor de beste manier?

Meedenkers graag uw reactie en bij voorbaat al bedankt!!

Geplaatst:

Maak eens een printscreen van schijfbeheer.

Schijfbeheer bereik je via start-> configuratiescherm-> systeembeheer-> computerbeheer.

In computerbeheer klik je op schijfbeheer, je schijven worden nu in beeld gebracht.

Hoe je een printscreen kan maken lees je hier (klik erop), hoe je die in een volgend bericht kan plaatsen hier.

Geplaatst:

Zo ziet mijn harde schijf (waarop Windows 7 niet geinstalleerd stond) er nu uit. Windows op SSD, mijn 2 TB harde schijf kent een niet toegwezen ruimte van 184,85GB. Hierop stonden in eerste instantie 4 partities (documenten, muziek, afbeeldingen en programma's)

Kan de data die hierop staat nog teruggehaald worden? Schijf benaderen vanaf een usb stick bijvoorbeeld, niet op de harde schijf installeren)

Indien ja, een programma als getdataback of zo?

Bij Recuva wordt gezegd dat de schijf eerst geformateerd dient te worden voordat het programma iets kan doen.

Alvast bedankt!

post-49229-1417705775,6436_thumb.jpg

Geplaatst:

De afbeelding is voor mij niet duidelijk leesbaar maar dat er een partitie bij staat in RAW zie ik niet graag.

Je kan eens proberen of je met een Live ubuntu schijf nog aan de bestanden kan.

Via deze link kan je de download uitvoeren.

Brand Ubuntu dan op een schijfje via de functie image branden die je terug vindt in je brandsoftware.

Zorg dan dat het gebrand schijfje in je dvd-rom zit en herstart je PC.

Op een gegeven moment verschijnt de tekst "druk op een willekeurige toets om op te starten vanaf cd of dvd" druk dan bijvoorbeeld op de spatiebalk.

Ubuntu wordt nu opgestart, kies je Taal en kies voor uitproberen. Dus NIET installeren.

Probeer dan je schijf te benaderen en je bestanden veilig te stellen.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.