Ga naar inhoud

External HDD problem

Baellon

Aanbevolen berichten

Hello,

Vandaag heb ik mijn pc geupgrade van windows 7 naar windows 8.1. Dit was allemaal geen probleem en updates in installeren ging ook goed

Nu de problemen deden zich voor wanneer ik mijn externe HDD wou insteken om programma's te installeren. Wanneer ik deze achteraan in mijn USB poorten steekt herkent mijn pc deze (komt erbij bij device manager) maar als ik naar mijn computer ga dan staat er enkel "logical drive" zonder enige info van hoe groot deze schijf is en kan ik er ook niet op klikken. Ik heb dan geprobeerd een usb stick in te steken en deze doet het wel. Nu het vreemde is dat wanneer ik mijn externe HDD vanvoor in mijn USB poorten steek, doet hij het wel en werkt hij perfect.

Iemand enig idee hoe dit komt en hoe ik dit kan oplossen?

Groeten

Baellon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben geen hardware expert maar zou het te maken kunnen hebben met de afwezigheid van nodige drivers?

Gaat het echt om een Upgrade of heb je een zuivere installatie uitgevoerd?

Heb je na het installeren van Windows 8.1 gekeken naar nieuwe drivers voor Windows 8.1?

Ga naar start-> configuratiescherm-> apparaatbeheer.

Tref je daar bij bepaalde hardware een geel vraagteken of ...... aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een Windows besturingssysteem installeert moeten er ook drivers voor hardware geïnstalleerd worden. Is dat gebeurt?

Heb je een merk computer? Geef dan merk, model en modelnummer door.

Maak ook eens een printscreen van schijfbeheer met de externe harde schijf aangesloten op een USB- poort aan de achterzijde.

Is dat een USB2 of 3 poort?

Schijfbeheer bereik je snel door de Windows en X- toets samen in te drukken.

Rechts beneden krijg je dan een snelmenu te zien waar je op schijfbeheer moet klikken.

Hoe je een printscreen kan maken lees je hier (klik erop), hoe je die afbeelding in een volgend bericht kan plaatsen hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor ben ik het gaan opzoeken op internet, en volgens de fabrikant van mijn externe HDD heb je geen drivers nodig.

Mijn computer is samengesteld uit meerdere onderdelen en dus niet van een vast merk.

De poorten aan de achterzijde zijn 2.0 maar mijn externe HDD heeft een 3.0 poort.

Ik had je graag een screenshot van schijfbeheer getoont maar wanneer ik mijn harde schijf insteek blijft dit venster gewoon laden en komt er niets. Wanneer ik ze uittrek werkt het weer gewoon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat die drivers betreft heb ik het niet over je harde schijf maar eerst en vooral over driver voor moederbord, driver voor videokaart en geluid, driver voor een eventuele apart USB kaart,.........

Die dien je na een Windows installatie te installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een printscreen van schijfbeheer met de externe schijf aangesloten.

Schijfbeheer kan je bereiken door de toetsencombinatie Windows en X- toets.

In het snelmenu dat je dan krijgt klik je op schijfbeheer.

Maak daar dan een printscreen van.

Hoe je een printscreen kan maken lees je hier (klik erop), hoe je die afbeelding in je volgend bericht kan plaatsen hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, excuus dat ik er even tussenkom.

Als ik externe usb schijf aansluit, word die door win dadelijk geinstalleerd . Als ik dan deze schijf netjes door win laat afsluiten en eruit trek en dan me bedenk en ze terug aansluit , komt dat niet goed. Moet ik eerst terug opstarten en dan is alles ok.

In het onderhouds programmatje staat bij mij dan ook dat geen driver is geinstalleerd.

- - - Updated - - -

Toen ik die schijf kocht stond er een mapje op met enkele bestanden, ik vermoed dat daar een driver bijgestaan heeft. Daar ik die schijf geformateerd kan ik het niet met zekerheid zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er in geslaagd het probleem op te lossen, blijkbaar was er ergens in mijn registery iets corrupt. Ik heb dan met het programma DriveCleanup dit kunnen oplossen. Nu werkt alles naar wens. Toch bedankt voor jullie reacties en dat jullie me wouden helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.