Ga naar inhoud

koppelen office met email

chrisv

Aanbevolen berichten

Hallo, Heb een redelijk nieuwe laptop met windows 8.1, daarnaast werk ik met office 2007 . Als ik rechtstreeks vanuit een van de office programma's wil mailen. krijg ik een foutmelding dat ik eerst een mailprogramma moet koppelen aan dat programma. ik gebruik gmail en noodgedwongen (door MS) ook oultlook. Als ik bij standaardprogramma kijk kan ik alleen maar 'Mail' als standaard programma kiezen (ik veronderstel dat ze hiermee outlook bedoelen), maar ook als ik dat kies blijf ik de melding krijgen dat ik een mailprogramma moet koppelen. Bij Picasa bijvoorbeeld kan ik wel voor Gmail kiezen. Wie kan mij helpen/ alvast dank. chrisv

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

In de titel en in bericht 1 staat vermeld dat het gaat om Microsoft Office 2007 waarin Outlook 2007 aanwezig is.

De afbeelding die jij laat zien gaat over de App Mail die standaard aanwezig is in Windows8 (.1) en te bereiken via het start venster.

Graag zou ik eerst weten of je Outlook 2007 wil gebruiken of iets anders want de link in bericht 2 gaat over Outlook 2007 en dat helpt je inderdaad niet verder in de App mail.

In welk programma heb je het Gmail account aangemaakt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik weet niet of ik outlook 2007 heb (vermoedelijk niet dus). Ik heb de Mail die standaard bij Windows 8.1 staat en waarmee ik een wachtwoord moet aanmaken. Ik wil deze mail helemaal niet gebruiken, maar mijn gmail adres als standaard mail. Ik kan echter geen van beide standaard maken om mails te versturen vanuit een office 2007 programma.

Ik kan wel vanuit picasa kiezen met welke mail ik een afbeelding wil versturen.

Help dus.

alvast dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als Outlook 2007 niet op je PC zou staan heb je dus wel de rest van Office geïnstalleerd?

Of Outlook 2007 op je PC aanwezig is kan je nagaan door naar start-> programma's-> Microsoft office (2007) te gaan.

Daar zie je welke onderdelen van Office 2007 op je PC staan.

Andere methode is via de Charm- balk naar zoeken te gaan, in het lege venster typ je Outlook in.

Komt Outlook 2007 dan te voorschijn?

Indien Outlook 2007 niet op je PC staat maar je bent in het bezit van de installatieschijf kan je Outlook nog altijd installeren.

Een andere mogelijkheid is om gebruik te maken van Windows live mail en daar je Gmail account in aan te maken.

Want om een e-mail te versturen vanuit een programma heb je eerst een werkend account nodig.

Hoe je dat moet doen lees je hier.

Windows Live mail kan je downloaden via deze link.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet eerst je gmail account aanmaken in een e-mailprogramma dat aanwezig is op je PC zoals Outlook 2007 of Windows Live mail of een andere naar keuze.

Hoe je dat in Windows Live mail kan doen lees je dus in bericht 6.

Indien Outlook 2007 toch op je PC zou staan waar nog geen sluitend antwoord op kwam, en je wil die gebruiken lees je in deze link hoe je het gmail account in Outlook 2007 kan aanmaken.

Dan pas kan je het gekozen e-mailprogramma met het ingevoegd gmail account gebruiken als standaard om e-mails te verzenden.

Maak dus eerst een keuze met welk e-mailprogramma je wil werken.

Dan voeg je het gmail account toe aan dat programma.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Voor mij allemaal erg onduidelijk. Ik heb een werkend mailaccount aangemaakt op deze laptop (naam@outlook.com). Ik kan ermee mail versturen en ontvangen. Dit programma staat ook vermeld als standaardmail als ik naar de eigenschappen kijk. Het is géén livemail en ook geen outlook 2007 (zat niet bij mijn officepakket). Als ik vanuit deze laptop een tweede account aanmaak wordt dit direct gezien als een andere gebruiker (lokaal) van deze laptop. Moet ik bij starten computer dus telkens kiezen onder welke naam ik de computer wil opstarten. Dat is natuurlijk niet mijn bedoeling. Maar ook met dat tweede account kan ik dan nog geen office bestanden rechtstreeks mailen. Ook dan krijg ik de melding dat ik eerst een standaard mailprogramma moet koppelen.

Nogmaals, vanuit picasa lukt me dit gewoon wel!!

Ik heb geen idee hoe dit op te lossen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik vanuit deze laptop een tweede account aanmaak wordt dit direct gezien als een andere gebruiker (lokaal) van deze laptop. Moet ik bij starten computer dus telkens kiezen onder welke naam ik de computer wil opstarten.

Je haalt enkele dingen door elkaar.

Dat account waar jij het over hebt is een gebruikersaccount dat een lokaal of een microsoft account kan zijn. zie deze link.

Ik kan ermee mail versturen en ontvangen. Dit programma staat ook vermeld als standaardmail als ik naar de eigenschappen kijk. Het is géén livemail en ook geen outlook 2007 (zat niet bij mijn officepakket)

Dat zal om de App Mail gaan, zie bericht 4.

Als die App niet kan gebruikt worden, ondanks dat die als standaard staat vermeld, om vanuit andere software een mail te versturen heb je twee opties.

1. Je gebruikt andere software voor het verzenden en ontvangen van e-mails zoals Windows Live mail, .....
  2. Of je opent de App mail en plaatst van daar uit het te versturen bestand als bijlage ( via de paperclip) in een nieuwe mail.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.