Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Sinds enkele weken merk ik dat mijn laptop trager en trager werkt en ook meer en meer lawaai maakt (moet harder draaien zeker).

En ook dat er hier en daar wat problemen opduiken bij het spelen van spelletjes (lopen vast, ...) bij het internetten ook wat teveel advertenties (pop-ups, ...). Eigenlijk een beetje vanalles en dat begint irritant te komen.

Mijn laptop is al 4,5 jaar oud, heb dit al nog eens meegemaakt (1,5 jaar terug) maar dan heb ik hem binnen gedaan in een PC-winkel, maar het geld groeit ook niet op mijn rug, daarom dacht ik kan ik het zelf niet oplossen.

Dus bestaan er programma'tjes om mijn laptop eens wat op te schonen en allerhande programma's, ... die ik in de loop der jaren heb gedownload allemaal te verwijderen?

Mvg,

Pieter

Geplaatst:

@ Pieter,

:welkom: op PCH!.

Om uit te sluiten dat virus / malware de oorzaak is, voer onderstaande uit:

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows heeft.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.


  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen


  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Bekijk ook de instructievideo.

Geplaatst:

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download 51a612a8b27e2-Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

  {246A093D-871F-8A08-F52C-26F2186375FF};c
 C:\ProgramData\JpgMakier;fs
 {2AEB2E57-BBF1-C419-B0E2-707FBEC431C8};c
 C:\ProgramData\safeerwEB;fs
 {31ad400d-1b06-4e33-a59a-90c2c140cba0};c
 {ae48ed75-5a56-4c5f-bbce-6f1ac3875f66};c
 C:\Program Files (x86)\DealPly;fs
 {ae07101b-46d4-4a98-af68-0333ea26e113};c
 fst_be_22;s
 C:\Program Files (x86)\fst_be_22;fs
 Softonic for Windows;s
 C:\Users\Pieter\AppData\Local\Softonic;fs
 Browser Infrastructure Helper;s
 C:\Users\Pieter\AppData\Local\Smartbar;fs
 C:\Program Files (x86)\MyPC Backup;fs
 Dealplylive;s
 Dealplylivem;s
 C:\Windows\tasks\bench-sys.job;f
 C:\Program Files (x86)\Bench;fs 
 C:\Windows\tasks\bench-Updater removing.job;f 
 C:\Windows\tasks\Dealply.job;f C:\Users\Pieter\AppData\Roaming\Dealply;fs
 C:\Windows\tasks\DealPlyLiveUpdateTaskMachineCore.job;f 
 C:\Windows\tasks\DealPlyLiveUpdateTaskMachineUA.job;f
 C:\Users\Pieter\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\d54h27ht.default\searchplugins\
 Web Search.xml;f
 C:\Users\Pieter\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\d54h27ht.default\extensions\ee4iu@qoeorcvd.edu;fs
 C:\Users\Pieter\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\d54h27ht.default\extensions\hsvke.ue@hq-jo.org;fs
 C:\Users\Pieter\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\d54h27ht.default\extensions\{ebf0c8df-a2b9-c694-28b0-74387a9681a9};fs
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{246A093D-871F-8A08-F52C-26F2186375FF}];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{2AEB2E57-BBF1-C419-B0E2-707FBEC431C8}];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{31ad400d-1b06-4e33-a59a-90c2c140cba0}];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{246A093D-871F-8A08-F52C-26F2186375FF}];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{2AEB2E57-BBF1-C419-B0E2-707FBEC431C8}];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{31ad400d-1b06-4e33-a59a-90c2c140cba0}];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{ae48ed75-5a56-4c5f-bbce-6f1ac3875f66}];r64
 [-HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
 "Softonic for Windows"=-;r64
 "Browser Infrastructure Helper"=-;r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
 ""=-;r64
 "fst_be_22"=-;r64
 [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows];r64
 "AppInit_DLLs"=-;r64
 C:\Program Files (x86)\PassShow-soft;fs
 C:\Program Files (x86)\aspeeder;fs
 C:\Windows\ACF5FE1B377240688B872D2A6EFD0A05.TMP;fs
 emptyfolderscheck;delete 
startupall; 
filesrcm;

  • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
  • Do a Quick Scan

  • Auto Clean
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Geplaatst:

Oeps ... wat een berg rotzooi is er al verwijderd van deze PC. Maar dat is nog niet alles:

Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

 
C:\autoexec.bat;f
 C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\A Speeder;fs
 [HKEY_USERS\S-1-5-21-1385566621-4048086490-2743871047-1001\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
 "Softonic for Windows"=-;r64
 C:\Users\Pieter\AppData\Local\Softonic;fs
 [HKEY_USERS\S-1-5-21-1385566621-4048086490-2743871047-1004\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
 "Softonic for Windows"=-;r64
 [HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce];r64
 "SPReview"=-;r64
 [HKEY_USERS\S-1-5-18\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce];r64
 "SPReview"=-;r64
 [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows];r64
 "AppInit_DLLs"=-;r64
 C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup\TManager.lnk;f
 Fjoijdanhaiflhibkljeklcghcmmfffh;chr
 C:\Program Files (x86)\Betcat;fs
 CHRdefaults;
autoclean;

  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Geplaatst:

Inderdaad ... het was héél erg :dong: Maar we zijn al een belangrijk pakket ongewenste mappen en bestanden kwijt. Nu de volgende stap:

Download adwcleaner.pngAdwCleaner by Xplode naar het bureaublad.

  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren,
  • Door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op Scan.
  • Klik vervolgens op Clean.
  • Klik bij Herstarten Noodzakelijk op OK

Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal een logfile.

Anders is het hier terug te vinden C:\AdwCleaner\AdwCleaner[s0].txt.

Logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam C:\AdwCleaner\AdwCleaner[s0].txt als bijlage toe aan het volgende bericht.
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.