Ga naar inhoud

Harde schijf van computer formateren lukt me niet

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wie kan mij in Jip en Janneke taal uitleggen hoe ik mijn harde schijf kan formateren. Ik heb een hoop narigheid inmiddels op mij harde schijf staan en kan ook geen software instaleren en verwijderen omdat ik een melding krijg dat ik niet gemachtigd ben. Ik heb op mijn computer Windows 7 Ultimate geinstalleerd en dit is door een computerfirma enige jaren geleden erop gezet. Dus ik ben niet in het bezit van een Windows DVD. Wie kan mij uit de brand helpen.:banghead:

Geplaatst:

Dag GJRo,

welkom op PC-helpforum.be.

We hebben hier eigenlijk twee mogelijkheden: ofwel schonen we de bestaande installatie compleet op en proberen we deze weer 100% operationeel te krijgen ... ofwel gaan we voor een volledige herinstallatie ... die keuze laat ik aan jou.

Mocht je opteren voor de opschoning van de bestaande installatie, dan mag je het onderstaande uitvoeren en het gevraagde logje posten in je topic ... wil je voor een volledige herinstallatie gaan: gelieve dit dan te melden.

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows heeft.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

• Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

• Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Bekijk ook de instructievideo.

Geplaatst:

Het RSIT 32 bit bestand kan ik downloaden maar op het moment dat ik het icoontje op mijn bureaublad wil plakken krijg ik een melding post-49154-1417705781,4894_thumb.jpg en kan verder niets meer.

Mijn voorkeur gaat toch uit nar het volledig leeg halen van mijn harde schijf.

Geplaatst: (aangepast)

Download hier (eventueel op een andere PC) Speccy portable en verplaats je download naar een USB-stick ... pak het gedownloade bestand uit op de stick.

Stop de stick in een USB-poort van je PC en voer vanop de stick Speccy uit.

Je kan je Windows-key achterhalen (bij Operating System): noteer deze en controleer hem, zodat je er zeker van bent dat hij 300% correct is !

538cf923d34c2-serial.JPG

Klik nu links bovenaan op "File", er opent zich een menu hier kies je voor "Save as Tekst file" ... sla dit tekstbestand op de USB-stick op. In dit tekstbestand vind je een volledig overzicht van je PC, je vindt er eveneens de Windows-key in terug.

Ben je in de mogelijkheid om een Windows 7 Ultimate installatieschijf te ontlenen van iemand, eventueel van de firma die je Windows installeerde ?

aangepast door Asus
Geplaatst:

Bedankt voor het medenken. Maar niets help, dus ik heb de computer maar naar de computerchirug gebracht voor een computeringreep. Afwachten hoe dit afloopt..........

Geplaatst:
ik heb de computer maar naar de computerchirug gebracht voor een computeringreep. Afwachten hoe dit afloopt..........

Prima, hou ons maar op de hoogte van de evolutie als je wil. :top:

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.