Ga naar inhoud

Lang wachten tijdens Install of Re-install programma

james48

Aanbevolen berichten

• Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het (als je niet wilt dat Google Chrome op je PC als standaard-webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op “Cleaner”.

Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en na de analyse op 'Schoonmaken'.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”.

Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”.

Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”.

Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Kweezie Wabbit, het spijt me erg, ik heb alles exact uitgevoerd, maar ik heb zojuist de dvd van Flight Simulator X er in gestopt, en het duurde 5 minuten voordat ik kon installeren, en in mijn vorige computer kon je meteen installeren.

Het staat me nog steeds bij dat ik met het opstarten van de eerste keer, er een vraag voorgeschoteld werd, wil je dat Windows vóór elke installatie eerst de schijf gaat controleren? Ik heb toen het hokje jammerlijk aangevinkt, maar ik weet niet waar, zodat ik het ongedaan kan maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast fcbbrugge
Het staat me nog steeds bij dat ik met het opstarten van de eerste keer, er een vraag voorgeschoteld werd, wil je dat Windows vóór elke installatie eerst de schijf gaat controleren? Ik heb toen het hokje jammerlijk aangevinkt, maar ik weet niet waar, zodat ik het ongedaan kan maken?

De meeste BIOS/UEFI-varianten zijn voorzien van de optie SMART die doorgaans uit staat. Deze optie kan helpen de gezondheid van de harde schijf te controleren. Problemen worden hiermee vroegtijdig gemeld zodat er genoeg tijd is om de gegevens veilig te stellen. Schakel deze optie dus in!

Kan het soms over dit gaan?

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

nadat ik mijn nieuwe computer voor het eerst op startte kwam Windows 8.1 volgens mij met de vraag of Windows voor het installeren eerst de schijf gaat controleren, en heb ik volgens mij dit aangevinkt
Het staat me nog steeds bij dat ik met het opstarten van de eerste keer, er een vraag voorgeschoteld werd, wil je dat Windows vóór elke installatie eerst de schijf gaat controleren? Ik heb toen het hokje jammerlijk aangevinkt

Bovenstaande teksten zijn wel verschillend, welke is de correcte?

In je eerste bericht gaat het over een nieuwe PC die je voor het eerst opstart en waar Windows vraagt om eerst de schijf te controleren voor het installeren. Wat werd dan geïnstalleerd?

Heb je een merk computer gekocht? Indien ja, geef merk en modelnummer door.

In bericht 13 gaat het over "voor elke installatie" ......., moet ik daar uit begrijpen voor elke software installatie die je uitvoert?

Je hebt RSIT moeten downloaden en uitvoeren, had je het probleem toen ook?

Download eens Speccy en installeer het, lukt dat direct of moet je ook een hele tijd wachten?

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

als ik een programma wil Installeren of Re-installeren ik telkens ongeveer een kwartier moeten wachten voor hij er mee begint...

Over welke programma's gaat het dan? Vanaf welk medium voer je die installatie uit?

ik heb zojuist de dvd van Flight Simulator X er in gestopt

Dan heb je het over een dvd schijfje?

Hoe hoeveel GB staat op die dvd?

Merk je in die 5 minuten dat de inhoud van die dvd constant gelezen wordt? Hoor je dus geluiden uit je dvd-rom?

Starten die schijfjes vanzelf op of .....?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het zelf heel vervelend om jullie zolang lastig te vallen, mijn probleem is dat ik niet meer precies weet wat er op mijn 1e opstart moment gedaan is.

- De tweede omschrijving is volgens mij het meest correct, het gaat alleen om installatie vanaf een DVD.

- Ik heb een aangepaste Zodiac P328 PC gekocht bij Alternate, de computer werkt overigens perfect.

- Ik heb als voorbeeld de 1e Installatie schijf van Flight Simulator X gebruikt, na commando "Install Flight Simulator X" vanaf explorer, volgt Preparing to install (ongeveer 25 seconden), daarna hoor je niets meer, wachten

- Telkens als ik een Software Installatie schijf gebruik om te installeren moet ik lang wachten.

- De installatie van RSIT gaf geen enkel probleem, ging heel snel.

- De installatie van Speccygaf ook geen enkel probleem, ging heel snel.

- De FSX dvd is 4.11 GB groot

- Even na Preparing to install gaat de dvd player in rust, en hoor je niets meer.

- Het medium is DVD/Blu-ray-brander LG BH16NS40

- De dvd startte niet automatisch op, na het plaatsen van de FSX Installatie dvd, verschijnt rechts boven een text vlak waar je op klikken moet, daarna verschijnt een menu met dvdcheck.exe uitvoeren.

Ik zend een afbeelding mee.

DVD Check Zodiac player 7-6-2014.doc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je probleem als je het een probleem mag noemen, heeft niks te maken met de schijfcontrole maar met die dvdcheck.exe

Klik je er altijd op als je een dvd in je brander geplaatst hebt zoals je in de afbeelding laat zien?

Zijn het originele schijfjes of zelf gebrande schijfjes waar je dat probleem mee hebt?

Controleer eens of de functie automatisch opstarten van cd of dvd ingeschakeld is, gebruik hiervoor de toetsencombinatie Windows en X-toets.

In het snelmenu dat je links beneden in je scherm ziet klik je op configuratiescherm-> standaardprogramma's-> instellingen voor automatisch afspelen wijzigen.

Staat bij jouw de instelling zoals hieronder?

post-23245-1417705787,5864_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Clarkie...

- Het zijn originele schijven

- Er staat inderdaad: Automatisch afspelen voor alle media en apparaten gebruiken

- Bij verwisselbaar station staat: Map en bestanden weergeven

- Bij Software en spellen staat: Altijd vragen

- Bij de overigen staat: Selecteer een standaard instelling

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.