Ga naar inhoud

[OPGELOST] spontaan uitvallen

Margo

Aanbevolen berichten

Hallo.....

ik ben hier net lid geworden en stel maar direct mijn eerste vraag...

Ik heb een laptop merk Acer.

hij draait op Windows Xp

Nu heb ik deze laptop al verschillende jaren en voor een maand geleden hebben we hem schoongemaakt, dat wil zeggen terug gezet in de fabrieks instellingen.

Dat alles is heel goed verlopen en de laptop was weer "schoon"

Al mijn programma's die ik veel gebruik weer geïnstalleerd.

Het probleem is nu, als ik een tijdje op het internet surf valt de laptop zomaar spontaan uit…

Althans het scherm wordt helemaal zwart en hij reageert niet meer.

De enigste manier om hem weer te starten is door de stroom er af te halen en de batterij er uit te halen.

Ik heb al sommige programma’s verwijderd waarvan ik dacht dat het daar aan kon liggen, maar nee…………….hij blijft uitvallen.

Weet een van jullie misschien wat dit nu kan zijn?

Liefs Margo

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien over het hoofd gezien maar een vaak voorkomend probleem bij laptops is dat de ventilatie en koeling elementen vaak dichtslibben met stof. daardoor krijgt de µP te weinig koeling en gaat de thermische beveiliging van de µP/Bios in actie treden en sluit de laptop af.

oplossingen is uitspuiten met gecompesseerde lucht (airgun of spuitbus).

Hierbij enkele opmerkingen:

1. Hou met een houten stokje de ventilators tegen. Door de sterke luchtverplaatsing kan je lagers van die dingen zo kapot draaien.

2. Bij gebruik van een compressor, maak dat de lucht droog en olie vrij is.

3. bij gebruik van een spuitbus, hou de spuitbus recht en verzeker je ervan dat je geef vocht spuit. Je vermijdt dit door vooraf eens kort in de lucht te spuiten.

4. laat je laptop eerst afkoelen. lucht uit een spuitbus is al zeer koud en plotse afkoeling kan 'stress'-schade veroorzaken. (plotse spanningsverschillen in het materiaal)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je dikken.......

Wat jij benoemt............heeft dat ook te maken dat de laptop een onwijs brommend geluid maakt?

telkens als ik hem opstart maakt hij een brommend / suizend geluid, en dit geluid blijft gewoon anhouden tot ik hem weer uit zet....

Deze laptop is al wat jaartjes oud, en heel erg veel gebruikt....

:ciao: Liefs Margo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.