Ga naar inhoud

[OPGELOST] Foutmelding Outlook

prasoudi

Aanbevolen berichten

Hallo, jullie hebben mij al enkele keren prima geholpen, dus probeer ik het nog maar eens :)

Telkens ik Office Outlook 2007 open krijg ik het bericht:

"Het gegevensbestand is de vorige keer niet goed afgesloten. Het wordt nu gecontroleerd op fouten. Tijdens deze controle worden de systeemprestaties mogelijk beïnvloed."

Iemand had mij gezegd Google Desktop te verwijderen omdat de fout hieraan zou te wijten zijn.

Ik heb het verwijderd, maar ik krijg nog steeds de foutmelding hoe ik Outlook ook afsluit.

PS. Ik gebruik Windows Vista

Link naar reactie
Delen op andere sites

De foutmelding kan inderdaad komen door Google Desktop omdat deze de .pst gegevensbestanden uitleest en dit geeft bovenstaande foutmelding bij het afsluiten van de pc. Nu deze verwijderen of updaten was een oplossing voor Google Desktop maar er zijn wel meer programma's die deze gegevensbestanden uitlezen.

Daarom had ik graag even geweten dewelke

1. Open Outlook 2007

2. Kies het menu Extra en kies Vetrouwenscentrum...

3. Kies in de Linkerkolom Invoegtoepassingen

Geeft u even een opsomming van Uitgeschakelde invoegtoepassingen aub

Mvg Karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Karel, dit is wat er staat:

Actieve invoegtoepassingen voor toepassingen

Microsoft Exchange - Universele berichtuitwisseling

Microsoft Office Sharepoint Server - invoegtoepassing voor importeren van collega's

Microsoft Outlook Services voor mobiele apparatuur

Notificatie Outlook-wijzigingen

OneNote-notities voor Outlook-items

Outlook-invoegtoepassing Microsoft Office Groove Proxy

Windows Search Email Indexer

Niet-actieve invoegtoepassingen voor toepassingen

Kalenderinvoegtoepassing voor Windows SideShow

Microsoft VBA voor Outlook-invoegtoepassing

Outlook-invoegtoepassing voor Microsoft Access voor het verzamelen en publiceren van gegevens

Bedankt voor de hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Excuses voor de vertraging. Ik heb even het lijstje bekeken en dit zijn bijna allemaal de standaard invoegtoepassingen en zouden normaal dit probleem niet mogen veroorzaken.

Nu wil ik even vragen of u de automatische update van 2007 Microsoft

> Office Suite Service Pack 1 (SP1) reeds hebt staan.

Dit kan u nakijken als volgt:

Open Outlook,

in het menu HELP kiest u Info over Microsoft Office Outlook

op de eerste regels ziet u iets als dit:

Microsoft Office Outlook 2007 (12.0.6316.5000) SP1 MSO (12.0.6320.5000)

Wat staat er bij u op de eerste lijn?

Bedankt,

Karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

We kunnen nog even proberen outlook te starten zonder enige invoegtoepassing, zo zijn we zeker of deze veilig zijn:

Klik op de Windows-knop Start default.aspx?AssetID=ZA101538161043, wijs Alle programma's aan, klik op Bureau-accessoires en klik vervolgens op Uitvoeren

Typ dit exact over en druk erna op de ENTER toets

"C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\Outlook.exe" /safe

Laat even weten of de foutmelding nog verschijnt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht de foutmelding nog verschijnen dan gaan we even uw configuratiebestand controleren op fouten

Voorbereidingen

We moeten eerst verborgen bestanden zichtbaar maken in Vista

http://www.pc-helpforum.be/f204/verborgen-11476/

Fouten herstellen met Scanpst.exe

1. Sluit Outlook af als het programma actief is.
  2. Dubbelklik op Scanpst.exe dat u vindt op station:\Program Files\Microsoft Office\OFFICE12.
  3. Typ in het vak Geef de naam op van het bestand dat u wilt controleren de naam van het PST- of OST-bestand dat u wilt controleren of klik op Bladeren om het bestand te zoeken.
  4. Als u de logopties voor de controle wilt opgeven, klikt u op Opties en vervolgens op de gewenste optie.
  5. Klik op Starten.
  6. Als er tijdens de controle fouten zijn gevonden, wordt u gevraagd of u het herstelproces wilt starten om de fouten te herstellen.
    Tijdens het herstelproces wordt er een back-upbestand gemaakt. Als u de standaardnaam of de locatie van het back-upbestand wilt wijzigen, geeft u in het vak Typ de naam van het back-upbestand een nieuwe naam op. U kunt ook op Bladeren klikken om het bestand te zoeken dat u wilt gebruiken.
  7. Klik op Herstellen.
  8. Start Outlook met het profiel dat het PST-bestand bevat dat u hebt willen herstellen.
  9. Klik op Mappenlijst in het menu Ga naar. Het is mogelijk dat u in de mappenlijst de map Herstelde persoonlijke mappen ziet die uw standaard-Outlook-mappen bevat. Ook is het mogelijk dat u de map Zoekgeraakt en gevonden aantreft. De herstelde mappen zijn meestal leeg, omdat het om opnieuw samengesteld PST-bestand gaat. De map Zoekgeraakt en gevonden bevat de mappen en items die door het hulpprogramma voor het Postvak IN zijn hersteld. Items die in de map Zoekgeraakt en gevonden ontbreken, kunnen niet worden hersteld.
  10. Als u de map Herstelde persoonlijke mappen ziet, kunt u een nieuw PST-bestand maken en de items uit de map Zoekgeraakt en gevonden naar het nieuwe PST-bestand slepen. Nadat u alle items hebt verplaatst, kunt u het bestand Herstelde persoonlijke mappen (.PST) met de map Zoekgeraakt en gevonden uit uw profiel verwijderen.

Opmerkingen

• Als u het oorspronkelijke PST-bestand kunt openen, is het wellicht mogelijk extra items uit het beschadigde PST-bestand te herstellen. Standaard wordt door het hulpprogramma voor het Postvak IN een bestand met de naam bestandsnaam.bak gemaakt, dat een kopie is van het oorspronkelijke PST-bestand, maar een andere extensie heeft. U vindt het BAK-bestand in dezelfde map als het oorspronkelijke PST-bestand. Het is mogelijk dat u items uit het BAK-bestand kunt herstellen die niet door het hulpprogramma voor het Postvak IN konden worden hersteld. Maak een kopie van het BAK-bestand en geef het bestand de extensie .PST. Importeer het bestand bak.pst en verplaats vervolgens eventuele andere herstelde items naar het nieuwe PST-bestand dat u hebt gemaakt.
  • Er wordt een kopie van het logboekbestand geschreven naar dezelfde locatie als die van het PST-bestand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.