Ga naar inhoud

encryption RSA-2048


Aanbevolen berichten

De pc gedraagt zich normaal. Hoe kan ik zien dat het virus weg is? Bijna alle mappen zijn onleesbaar en ik neem dus aan dat deze voor goed verloren zijn. Klop dit?

Verder staan er in elke map nog drie bestanden van het virus namelijk DECRYPT_INSTRUCTION.TXT ....HTML en de SNELKOPPELINGEN. Moet ik deze handmatig per map verwijderen?

Nu is het zo dat de belangrijkste bestanden in Dropbox staan en als ik deze via een andere pc benader ze blijkbaar , tot nu toe, niet geïnfecteerd zijn. Wat doe ik best met de dropbox bestanden op mijn (geïnfecteerde) PC? Gewoon verwijderen en opnieuw connectie maken met Dropbox? Kunnen bestanden op dropbox eigenlijk geïnfecteerd geraken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Je zal inderdaad moeten beginnen met alle bestanden van DECRYPT te verwijderen en de snelkoppelingen ook. Daarna zou ik nog eens een extra on-line scanner laten runnen:

Ga naar de site van ESET Online Scanner.

Klik op de knop “Run ESET Online Scanner”

In een apart scherm krijg je de vraag om EsetSmartInstaller te downloaden

Klik op de link van esetsmartinstaller_enu.exe en dan start de download automatisch op.

Kies voor “Download” van dit bestand.

Klik op “uitvoeren” van dit bestand esetsmartinstaller_enu.exe

Zet een vinkje bij “YES, I accept the Terms of Use”

Klik op “Start”

Klik op "Advanced settings"

Zet een vinkje bij de volgende opties:

  • Remove found threats
  • Scan archives
  • Scan for potentially unwanted applications
  • Scan for potentially unsafe applications
  • Enable Anti-Stealth technology

Klik op “Start”

De computer wordt nu gescand. Dit kan best lang duren, heb dus geduld.

Je mag het venster sluiten wanneer de scan klaar is.

Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage. Dit logje vind je op de locatie C:\\Program Files\\Eset\\EsetOnlineScanner\\log.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koppel je internetaansluiting eens (tijdelijk) af ... en bekijk eens of hij dan doorloopt ?

Zo niet, voer dan het volgende uit:

Download TDSSKiller en plaats het op je bureaublad.

  • Voordat je TDSSKiller uitvoert is het raadzaam om de onderstaande handleiding van TDSSKiller te raadplegen.

    [*] Dubbelklik op TDSSKiller.exe om de tool te starten. (Indien je TDSSKiller als ZIP bestand hebt gedownload dien je deze eerst uit te pakken).

    [*] Als er door TDSSkiller een update wordt gevonden klikt u op de knop "Load update"

    [*] Een nieuwe versie van TDSSkiller zal nu gedownload worden en sla deze op het bureaublad op.

    [*] Start nu TDSSkiller opnieuw.

    [*] Klik op "Change parameters" en zorg dat de onderstaande opties allemaal aangevinkt zijn.

    51c8a229933ed-tdsskiller.PNG

    [*] Klik op de knop "Start Scan" en volg de instructies.

    • Gebruik nooit de "Delete" of "Quarantaine" optie bij een "Fail signature" melding.
    • Wanneer er een herstart nodig was, vind je de logfile in C:\\TDSSKiller.[Version]_[Date]_[Time]_log.txt
    • Voeg dit log-bestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.