Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo, beste computerliefhebbers,

Ik heb een HP laptop van ca 1 jaar oud, met windows 8.1.

Ik heb problemen met een traag rechter muisknop menu. Dit is vervelend omdat ik eens mijn docmenten wil schikken, en het rechter muismenu daar heel handig voor is, omdat je dan niet elk document moet openen.

Dit menu werkt prima voor mappen maar zodra je een document aanklikt, ongeacht of het een foto of een PDF of Word bestand betreft, duurt het 20 seconden alvorens het menu verschijnt. Ondertussen krijg je het bekende ronddraaiende blauwe pijltje, alsof er een bestand moet opgeladen worden. Het document zelf openen gaat veel sneller, een fractie van een seconde tot maximum een seconde voor grote bestanden. Mag wel met 8 GB RAM.

De bestanden staan met zekerheid lokaal op de harde schijf, want er verandert niets als ik de internetverbinding verbreek.

Iemand een idee?

Dank bij voorbaat

Kleinedikken

Geplaatst:

Ik weet dat pushen onbeleefd is,maar ik zie dat ik als enige vraagsteller geen antwoord heb gekregen. Is mijn fenomeen dan zo uitzonderlijk dat niemand daar iets zinnigs kan over zeggen, of heb ik in de verkeerde rubriek gepost, of op het verkeerde forum?

Ik ben niet zo'n ervaren PC gebruiker, dus het zou al heel wat zijn als iemand mij zou kunnen vertellen of het normaal is dat het rechtermuisknopmenu zo traag opent als je een document of foto aanklikt, of een suggestie geven in welke richting ik het mogelijk moet zoeken, zou ook al welkom zijn.

Thnx

KD

Geplaatst:

Hallo, ben geen specialist, maar moest ik dat voorhebben zou ik eerst het stuurprogramma van de muis bijwerken. (ik denk dat dat soms kan helpen).

<configuratiescherm> <hardware en geluiden> <apparaatbeheer> zoek in de ijst de muis, openvouwen met erop te dubbelklikken, op de uitgevouwen regel rechtsklikken, en kiezen voor "bijwerken".

Is je muis met of zonder draad? Gebruik je de windows driver of heb je een installatieprogramma van de muis gebruikt?

groeten

Geplaatst:

Om zeker te zijn dat malware niet de oorzaak is voor jouw problemen voer je best ook onderstaande uit.

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows heeft.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Bekijk ook de instructievideo.

  • 1 maand later...
Geplaatst: (aangepast)

Beste moderator, mijn nieuwe topic was geen dubbelpost. Mijn vraag was, dat bij de herstelfunctie een waarschuwing stond dat deze niet kon gebruikt worden vanwege een accountinstelling die ik niet kon wijzigen, zelfs niet als admin. en waof ik het risico kon lopen toch de herstelfunctie te starten zonder mijn PC voor eeuwig te blokkeren.

Op uw vraag om RSIT.exe te downloaden kon ik niet ingaan voor onderstaande reden: Op het web noemt men RSIT.EXE een agressieve trojan die info steelt. Ik citeer:

What is Rsit.exe? Rsit.exe is a hazardous trojan that hijacks systems by altering file names in Windows registry. Once inside the system, trojan Rsit will modify ...

Een beetje raar dat een "helpforum" zelf malware verspreidt Graag toch wat uitleg daarover!

Ik heb dan maar het risico genomen en een herstel uitgevoerd, waarna de pc terug normaal reageert. Probleem opgelost.

G/

aangepast door kleinedikken
Geplaatst:

Beste kleinendikken,

ik las in je andere (afgesloten) topic:

Hallo, ik heb een HP PavillionG7 laptop. met een herstelpartitie op de Dschijf en Win8.1.

Ik heb geruime tijd het gevoel dat er iets mis is, maar kan het niet thuiswijzen.

Bijvoorbeeld het openen van het rechtermuismenu van een document om het te copieren, vewijderen enz.. kost wel een halve minuut. Het openen van het document gaat wel snel.

De map app data is niet terug te vinden , ook niet met de mapoptie "verborgen bestanden weergeven" enz..

Nu dacht ik een herstel uit te voeren, maar bij de herstelopties staat een waarschuwing; "U kunt dit onderdeel niet gebruiken omdat uw gebruikersaccount zo ingesteld staat dat U altijd verwittigd wordt bij wijzigingen.

Als ik dan mijn accountopties bekijk kan ik enkel mijn profielfoto veranderen. Nochtans staat mijn profiel als administrator.

Iemand enig idee of ik dat herstel toch zou kunnen laten doorgaan. Of bestaat het risico dat ik de PC nooit meer aan de praat krijg?

Dank bij voorbaat voor het meedenken.

G.

Dezelfde laptop, dezelfde problematiek, enkel een paar aanvullingen / toelichtingen ... om alles duidelijk en overzichtelijk te houden (zowel voor jezelf, de andere leden en de helpers) blijf je dan ook best in hetzelfde topic, zie de forumregels.

Het citaat over RSIT, dat wordt op het internet verspreid door een site waar SpyHunter 4 wordt gepromoot ... ik heb over beide programma's interessant leesvoer voor jou, dus zowel een toelichting over de werking van RSIT als een artikel waarin wat dieper wordt ingegaan op SpyHunter 4 ... veel leesplezier.

Fijn te lezen dat je probleem is opgelost ... mocht je alsnog een RSIT-logje willen posten, dan kan dat perfect hieronder in een volgend bericht ... ;-)

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop "Markeer als opgelost", die je links onderaan kan terugvinden … zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.