Ga naar inhoud

eigen foldericonen verdwijnen steeds

jarrebezeke

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb zelf iconen gemaakt om aan mijn folders te geven. Ze veranderen is geen probleem maar...

Ik maak gebruik van een externe harde schijf. Als ik deze aansluit op andere pc's dan heb ik terug mijn gele folders. Blijkbaar moet ik de gebruikte iconen ergens bewaren op mijn externe schijf. Ik heb ze gewoon onder een mapje foldericonen gezet en toch verdwijnen ze steeds. Weet iemend hoe ik dit precies moet doen?

Dank je wel voor de hulp!:-)

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update: passer was iets sneller met reageren.

Al je instellingen dus ook ook hoe je mappen er uit zien worden bijgehouden in mappen van je Windows besturingssysteem.

Dus als je een externe schijf op een andere PC aansluit krijg je terug gele mappen.

Of zie ik het verkeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, op een andere pc verdwijnen de iconen terug. En van het besturingssysteem ken ik helemaal niks natuurlijk.

Het gekke is dat het mij vroeger wel gelukt is. Ik maakte 1 map met' school' en plaatste in die map naast alle andere ook een mapje met iconen die ik hiervoor gebruikte. Ik heb dit nu ook gedaan. Dus bij wijze van spreke neem ik de iconen altijd mee op mijn externe harde schijf

Bedankt Passer en Clarkie om zo snel te reageren :top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus bij wijze van spreke neem ik de iconen altijd mee op mijn externe harde schijf

Dit is een eerste stap (dan moet je ze niet op al de andere systemen gaan zetten)

Alleen: je moet per computer tegen het systeem ook gaan zeggen wààr hij de iconen moet gaan zoeken. Je moet elke computer dus gaan vertellen: je moet de iconen van die map dààr gaan halen (vertaald: per computer naar Eigenschappen van de map gaan en daar je pictogram gaan kiezen)

En als het voor jou opgelost is, mag je op de Opgelost-knop klikken :-) (en ook in naam van Clarkie: graag gedaan!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, uitproberen zou ik zeggen - enne: laat de iconen zoeken op je externe schijf hé! (Je kan ze natuurlijk ook op die computer zetten en ze dan dààr laten gaan halen (= in computertermen: het pad naar die map gaan aangeven) maar als je later sommige iconen wijzigt, moet je ze niet telkens op elk systeem gaan wijzigen, dan kom je toe met ze alleen op jouw externe te wijzigen)

graag gedaan en succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.