Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Win7

Hallo, weet iemand een handige database waar ik niet terug naar school voor hoef? (hoeft niet persé gratis te zijn).

-sorteren op 2 velden (liefst 3)

-mag soort kaartenbak zijn.

-allerhande links en moeilijke koppelingen tussen verschillende bases is niet nodig.

-nahh het oog wil ook wat

Hartelijk dank

Geplaatst:

Hallo Wabbit, Mijn hobby is elektronica en heb best heel veel componenten. Daar wil ik wat orde in brengen , zo zie ik sneller wat ik nog heb of niet heb. Naam, type , groep, speciale elektrische eigenschappen en een invoerveld voor enkele korte notas zou prachtig zijn. Kunnen sorteren op Naam Type en Speciale eigenschappen zou ook prachtig zijn.

Moet niet maar zo een base als kaartenbak opzet zou wel leuk zijn. Het mag wat kosten maar office-acces vind ik veel te complex voor mij.

Bedankt

Geplaatst:

Wat bedoel je met

type

groep

speciale elektrische eigenschappen?

Hoeveel speciale eigenschappen ga je definieren?

Moeten/mogen die in 1 veld staan of liever een apart veld per eigenschap?

Misshien ook een veldje voorzien voor het aantal ex dat je (nog) hebt.

Kan je misschien een excel bestandje maken met een 20-tal lijnen als voorbeeld.

Liefst een aantal verschillende componenten zodat het een beetje representatief is.

Dan heb ik een beter idee van waar je naar toe wil.

Ik denk dat je er met een gewoon excel bestand ook wel komt, mits de de juiste sortering en filters.

Dat werkt makkelijker en neemt niet zo veel plaats als een access database.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.