Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zaterdagavond merkte ik dat de gewone AZERTY-indeling van de laptop het niet deed.

Alle toetsen gaven een ander teken.

Wanneer ik iets wil typen, moet ik nu het schermtoetsenbord gebruiken.

De taalinstelling staat op Nederlands (Nederland) - Belgisch punt.

Weet iemand misschien een oplossing voor mijn probleem aub?

Mvg,

JocelynVG

Geplaatst:

Open een nieuw kladblokbestand.

Druk tegelijk de linker alt toets en de shift toets in.

Typ nu de bovenste rij letters (azerty) in het kladblok bestand.

Als het goed is, kan je gewoon verder werken.

Als het nog niet goed is, herhaal je de linker alt + shift procedure tot de tekst goed is.

Laat maar weten of het is opgelost met bovenstaande.

Geplaatst:

Typ de bovenste rij letters (azerty) eens met het gewone toetsenbord zodat ik kan zien wat er dan wel komt te staan.

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Geplaatst:

Niets ongewoon te zien bij speccy.

Kan je een extern toetsenbord aansluiten?

Wat geeft dat als resultaat?

We gaan voor de zekerheid ook een malware controle doen.

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locatie en sla deze op het bureaublad op.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Bekijk ook de instructievideo.

Geplaatst:

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download 51a612a8b27e2-Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

  {95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233};c
 C:\Program Files (x86)\AVG SafeGuard toolbar;fs
 UpdReg;s
 mobilegeni daemon;s
 C:\Program Files (x86)\Mobogenie;fs
 vProt;s
 AVG-Secure-Search-Update_0414c;s
 C:\Program Files (x86)\Avg Secure Update;fs
 B658800C-F66E-4EF3-AB85-6C0C227862A9};c
 vToolbarUpdater18.1.7;s
 C:\WINDOWS\tasks\AVG-Secure-Search-Update_0414c_rel.job;f
 C:\WINDOWS\tasks\AVG-Secure-Search-Update_0414c_rmv.job;f
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233}];r64
 [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
 "AVG-Secure-Search-Update_0414c"=-;r64
 [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
 "UpdReg"=-;r64
 "mobilegeni daemon"=-;r64
 "vProt"=-;r64
 [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows];r64
 "AppInit_DLLs"=-;r64
  emptyfolderscheck;delete 
startupall; 
filesrcm;

  • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
  • Do a Quick Scan

  • Auto Clean
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.