Ga naar inhoud

Gmail

Aanbevolen berichten

Het vinkje moet AAN zijn bij: "Gebruik altijd een beveiligde verbinding (SSL) als je je e-mailberichten ophaalt."

Dit vinkje mag er niet staan, plaats je het vinkje wel dan werkt het niet en dan krijg je de melding Geen POP3 toegang met de opgegeven gebruikersnaam en wachtwoord, de melding die Freddy dp nu krijgt.

Ik zie daar wel staan POP.telenet.be en poort 995

Dit dient in.telenet.be en poort 110 te zijn:

53ac607b21b0d-telenet.gmail.JPG

Wanneer je bij Een kopie van het opgehaalde bericht op de server achterlaten het vinkje laat staan, dan dien je van tijd tot tijd manueel de mails in je Telenet webmail te verwijderen ... haal je het vinkje weg, dan hoef je dit niet te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De reden dat je kiest voor SSL en voor poort 995 is vanwege de beveiligde verbinding. Anders kan iedereen die aan het sniffen is op de buiten ip-adressen van telenet zo het wachtwoord achterhalen, of alle inhoud van de e-mails bekijken. Om dit te voorkomen gebruik je een SSL verbinding. Omdat SSL in combinatie met POP3 een andere poort nodig heeft dan 110, gebruik je poort 995. Het kan zijn dat telenet een ander poort nummer gebruikt, maar dan zou je even moeten bellen met de helpdesk, op de website van telenet staat namelijk poort 995 (SSL)

Ik heb ook even gekeken naar het verschil tussen pop.telenet.be en in.telenet.be, het verschil is dat in.telenet.be een alias is voor pop.telenet.be. Beide zullen dus gewoon werken.

Wat betreft het wachtwoord.

Ik zou even met de helpdesk van telenet bellen, zij kunnen precies zien en aangeven welke gegevens je moet invullen of nog moet veranderen voor dat het zal werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe wij het hier tot over enige tijd oploste is : een e mail programma zoals live mail (gratis) want zelf gebruik ik outlook 2007 en 2013 .

Bij dit soort programma s is het mogelijk om ipv postvak in te gebruiken verschillende mappen maakt waaraan je vervolgens je e mail account koppelt hoe je dat doet is voor elk programma anders maar ik zal nog wel een voorbeeld geven als ik zelf op m'n laptop werk want dat lukt niet van op m'n tablet .

- - - Updated - - -

Een tweede mogelijkheid is dat je in je Windows 2 Microsoft-accounts zet zo logt ieder apart in op je pc zo doe ik het hier nu (zo kan je gelijk je vrouw een beetje controleren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het opgelost is. Als ik naar "accounts en import" ging werd het wachtwoord nooit aangenomen. IK ben in telenet naar wachtwoord wijzigen gegaan, heb een wachtwoord gekregen en dit werd nu direct aanvaard en kon ik het telenetadres van mijn vrouw invoegen.

Bedankt voor de reacties.

Freddy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.