Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nadat ik een (ik weet niet meer welk) een programma gedraaid heb waardoor mijn PC sneller zou moeten gaan werken, kan ik mijn printprogramma (HP Deskjet 3070A) niet meer starten.

Ik kan wel afdrukken maken maar scannen vanaf de PC lukt niet omdat het programma niet reageert als ik op het bewuste icoon klik. Uiteindelijk kan ik wel scannen door gebruik te maken van de app HP AiO Printer Remote, maar ideaal is dat niet. Doordat ik het HP-programma niet kan starten kan ik ook geen onderhoudshandelingen (b.v. controleren inktniveaus) uitvoeren.

De-installeren van het print programma en opnieuw installeren biedt geen soelaas.

Wie kan mij een suggestie aan de hand doen waarmee ik het probleem kan oplossen?

Wout de Jong.

Geplaatst:

Dag Wout,

De meeste software die er prat op gaat om je PC sneller te kunnen maken zorgt helaas vaak juist voor problemen, best gebruik je die niet.

Je zou eens kunnen kijken of er een herstelpunt aanwezig van juist voor dat je het programma gebruikt hebt.

Hoe je een herstelpunt kan terug zetten lees je in deze link. (klik erop)

Geplaatst:

Helaas lukt het teruggaan naar een herstelpunt niet, ik krijg een foutcode 0x80070005.

Dag Wout,

De meeste software die er prat op gaat om je PC sneller te kunnen maken zorgt helaas vaak juist voor problemen, best gebruik je die niet.

Je zou eens kunnen kijken of er een herstelpunt aanwezig van juist voor dat je het programma gebruikt hebt.

Hoe je een herstelpunt kan terug zetten lees je in deze link. (klik erop)

Geplaatst:

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows heeft.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Bekijk ook de instructievideo.

Geplaatst:

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download 51a612a8b27e2-Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

  [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
 ""=-;r64
 Allmyapps Update;s
 C:\Users\WoutSr\AppData\Roaming\Allmyapps;fs
 [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
 "Allmyapps Update"=-;r64
 C:\Users\WoutSr\AppData\Roaming\DriverCure;fs
  emptyfolderscheck;delete 
startupall; 
filesrcm;

  • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
  • Do a Quick Scan

  • Auto Clean
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Geplaatst:

Beste clarkie,

Ik heb dit inmiddels gedaan en het probleem dat ik had blijkt verdwenen te zijn. Ik heb daarom de 'Zoek-results.log' niet bijgevoegd.

Heel bedankt voor de moeite!

Wout de Jong.

Geplaatst: (aangepast)

Het zou toch nuttig zijn mocht je dit log even plaatsen. Dan kunnen we bekijken of alle problemen inderdaad verdwenen zijn en/of opgeruimd door zoek.exe.

aangepast door kape
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.