Ga naar inhoud

activatiecode bol.com voor Office 2013 en toch ontvangen/verzondern emails gewist???

olaf de wit

Aanbevolen berichten

• Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

heb je recent de andere pc opgestart en daar het e-mailprogramma geopend?
Nu je het zegt, ja. Kort ervoor op de XP pc.

Dan kom je toch gewoon weer bij onderstaande uit.

Dat die e-mail op je oude PC blijft staan is normaal, je gebruikt daar pop3.

Maar vanaf dat je de e-mails binnen haalt vanop je oude PC worden die gewist op je webmail.

Eenmaal daar gewist, worden ze ook op je nieuwe PC gewist omdat je daar IMAP gebruikt.

Dus ofwel zorg je dat je op elke PC pop3 of IMAP gebruikt (maar niet twee systemen door elkaar) wordt of je vermijd het ontvangen van e-mails op de oude PC.

Bedankt voor de suggestie. Ik ben voorlopig op langere termijn aan het kijken of er niets veranderd is in de tussentijd. Als het binnen een paar dagen hetzelfde probleem zou opleveren, zal ik er nog van laten horen.

Als je op de oude PC de e-mails binnenhaalt verdwijnen ze op de server en dan worden ze automatisch op je nieuwe PC verwijderd.

Wil je toch ook op de oude PC e-mails lezen verander je best de accountinstellingen op je nieuwe PC van IMAP naar POP3.

En bovendien moet je dan nog opletten dat in de instellingen op de twee PC's aangevinkt staat dat de e-mails op de server bewaard moeten blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weken later...

Wat je suggereert lijkt idd de juiste oplossing te zijn. Bij het installeren van de probeer-versie Outlook 13 worden die accounts automatisch als IMAP ingesteld op de PC (en wordt er ook niet gevraagd met een dialoogscherm of ze eventueel als POP3 moeten ingesteld worden) Vandaar dat ik dacht dat er geen verschil was tussen beide PC's. Dus eigenlijk had ik dit na de installatie zelf moeten nagaan in de instelligen. Ik dacht dat dit allemaal op hetzelfde neerkwam, dus. Je moet er maar opkomen. Elke keer ik in de overgangsfase tussen XP en W8 mails heb gecheckt op XP, verdwenen daardoor de mails op W8. En daardoor dacht ik dat Outlook 13 op niets leek.

Sorry voor de late reactie, trouwens. Ben op vakantie geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien dit allemaal probleemloos verlopen is en je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop "Markeer als opgelost", die je links onderaan kan terugvinden … zo blijft het voor iedereen overzichtelijk. ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.