Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste allemaal,

Ik heb sinds enige dagen een vervelend probleem met de PC; na ongeveer een uur loopt de pc helemaal vast en kan er alleen nog maar gereset worden. Het vastlopen gebeurt telkens tijdens een andere bewerking (gamen, tekstverwerken, youtuben), maar wat opvalt is dat het probleem zich telkens na een uur voordoet.

Ik heb CC cleaner, schijf opruimen, defragmenteren toegepast en ook heb ik Malware Bytes er op los gelaten, tot op heden helaas zonder succes. Zou iemand mijn svp van hulp kunnen voorzien? Alvast bedankt voor de moeite !

Met vriendelijke groet,

Destin

Geplaatst:

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download 51a612a8b27e2-Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

{97528A5E-C2F8-42AC-99EB-3811CF1CF95B};c
C:\ProgramData\hkcmde.exe;f
C:\found.000;f
C:\ComboFix.txt;f
C:\Qoobox;fs
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r
"msnmsgr"=-;r
"9356272db73b5bbca1d96677b6f61d22"=-;r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\shared tools\msconfig\startupreg\msnmsgr];r
emptyclsid;
chromelook; 
firefoxlook; 
emptyfolderscheck;delete 
startupall; 
filesrcm;

  • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
  • Do a Deep Scan

  • Installed Programs

  • Auto Clean
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Geplaatst:

[ATTACH]33745[/ATTACH]Goedemorgen Kweezie Wabbit,

Bedankt voor je plan van aanpak ! Wanneer ik zoek.exe probeer te openen, gebeurt er niks. Ik heb daarom Windows in de Veilige Modus opgestart en Zoek.exe verwijderd en vervolgens opnieuw gedownload. Daarna opende het programma wel. In de bijlage vind je het gecreeerde logje.

Met vriendelijke groet,

zoek-results.txt

Geplaatst:

Je Java software is verouderd.

Oudere versies hebben lekken die malware de kans geeft om zich te installeren op je systeem.

Ga naar Java en download daar de correcte Java versie.

  • Klik op "Gratis Java-download".
  • Ga akkoord met de licentiebepalingen en klik op de button voor de gratis download.
  • Het bestand JavaSetup wordt aangeboden - kies hier voor "bestand opslaan".
  • Sluit alle programma's die eventueel open zijn - zeker je web browser!
  • Ga dan naar Start > Configuratiescherm > Software en verwijder alle oudere versies van Java uit de Softwarelijst.
  • Vink alles aan met Java Runtime Environment (JRE of J2SE of JAVA) in de naam.
  • Klik dan op Verwijderen of op de Wijzig/Verwijder knop.
  • Herhaal dit tot alle oudere versies verdwenen zijn.
  • Na het verwijderen van alle oudere versies, herstart je pc.
  • Klik vervolgens op JavaSetup om de nieuwste versie van Java te installeren.
  • Vink de installatie van de Ask toolbar uit en ga dan verder met de installatie.

Download adwcleaner.pngAdwCleaner by Xplode naar het bureaublad.

  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren,
  • Door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op Scan.
  • Klik vervolgens op Clean.
  • Klik bij Herstarten Noodzakelijk op OK

Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal een logfile.

Anders is het hier terug te vinden C:\AdwCleaner\AdwCleaner[s0].txt.

Logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam C:\AdwCleaner\AdwCleaner[s0].txt als bijlage toe aan het volgende bericht.
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Geplaatst:

Ik vermoed een probleem met de koeling.

Alhoewel de temperaturen niet echt hoog oplopen, zit je toch al aan 50° vlak na het opstarten.

Te hoge temperaturen van een PC / laptop worden meestal veroorzaakt door de aanwezigheid van stof. Om dit op een veilige manier te verwijderen verwijzen we graag naar deze zeer duidelijke uitleg.

Neem de tips grondig door en doe het nodige om je systeem stofvrij te (laten) maken…nadien kan je ons dan de nieuwe resultaten van Speccy bezorgen.

En hopelijk valt de pc dan niet meer uit na een uur .

Geplaatst:

http://speccy.piriform.com/results/qLYYwiTNqlqyjoYx5cLiDh1

Hierbij de nieuwe Speccy-log. Ik heb het systeem stofvrij gemaakt volgens de aangegeven methode. Toen de pc een vorige keer uitviel, hield ik de temperaturen in de gaten en deze liepen geen van alle op tot boven de 53 graden Celcius (tijdens het vastlopen is de muiscursor nog wel beweegbaar en enkele vensters zijn nog wel te bekijken...daarna valt het geluid uit en komt het beeld langzamerhand helemaal stil te staan. Daarna is de pc alleen nog handmatig uit te drukken of - als je langer wacht- komt er meestal een BSOD of gebeurt er helemaal niks incl. niet te bewegen cursor)

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.