Ga naar inhoud

netwerkproblemen

jop

Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

Wie kan mij helpen

Mijn internetverbinding valt regelmatig weg, kan dan geen pagina meer bereiken. Vaak de stekker modem en router van stroom afgehaald.

Helpt tijdelijk wel.

Nu opgezocht om de router te controleren, deze geeft aan doelhost niet bereikbaar.

Wat moet ik doen, ik ben maar een leek. Graag een eenvoudige uitleg, zodat ik het begrijp.

Bij voorbaat hartelijk bedankt Jop:dong::dong:

Link naar reactie
Delen op andere sites

deze problemen doen zich voor bij een vriendin van mij, en we dachten dit te kunnen oplossen.

Als antwoord op je vraag: De provider is Ziggo en de router staat bij het modem bij de internetaansluiting kastje aan de muur van ziggo, waar de coaxkabel inkomt.

Op wifi werkt alles, alhoewel haar tablet dezelfde problemen geeft als de pc.

Der problemen zijn begonnen, toen zij een nieuwe pc kocht en aansloot.

Ik hoop hierbij voldoende informatie te hebben gegeven.

maar wat betekent doelhost niet bereikbaar eigenlijk?

met vr Groet Jop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat heb je dan al geprobeerd te doen?

Ik neem aan dat de router ook van ziggo is, en weet je hoe oud deze router is? Hier in Belgie kregen velen hetzelfde probleem door een oude bbox (Belgacom)

Kan je me nog vertellen of de pc op windows 8 draait? of nog een vertrouwde windows 7 ?

Heb je al proberen je ip te pingen? Als je niet weet hoe, leg ik je dit wel uit.

Doelhost niet bereikbaar is hetzelfde als time out. je computer probeert door middel van je router toegang te krijgen met het internet. maar ergens tussenin loopt het mis.

En is het een lan verbinding of wifi , want de tablet zal via wifi gaan.

is het een apple of een andere pc?

Heb jij of zij de provider al eens gecontacteerd om de lijn te testen? ik weet niet hoe het zit met abonnees van Nederlandse providers, maar in Belgie zijn de providers verantwoordelijk tot aan je huis ( war de lijn dan binnenkomt bij je)

heb je je router al op een ander kanaal proberen zetten? Met het programma inssider kan je dit makkelijk nakijken en zien op welke kanalen je buren zitten. In de instellingen van je router kan je dan dit kanaal veranderen.

als je wifi signaal veel wegvalt tijdens spitsuren, zal dit wss het probleem zijn.

Als er een degelijke firewall op de pc staat kan deze (soms) ook het probleem zijn, als hij niet toelaat de DHCP te vernieuwen (ipconfig/renew).

zelf ben ik ook geen expert maar heb dit probleem ook al bij mij ( en anderen) voorgehad..

groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Kevind.

Allereerst bedankt voor het reageren,

Ik zal zo goed mogelijk je vragen proberen te beantwoorden.

Het gaat om een motorola kabelmodem van ziggo en een wirelles router van ziggo, allebei ongeveer 7 jaar oud.

De pc is nieuw met windows 7 ongeveer twee maanden oud en de tablet draait ook onder windows.

Uitgezocht hoe ik moest pingen en kreeg als antwoord dus doelhost niet bereikbaar.

Nog geen contact gehad met ziggo.

Wat hebben we zelf gedaan: Alle kabels losgetrokken en modem en router gereset.

Op dit moment nog geen melding gehad, website niet bereikbaar.

Toch voor de zekerheid weer gepingt, nog steeds dezelfde melding doelhost niet bereikbaar.

Ander kanaal in de router, ik weet niet hoe dat moet?

Ik hoop dat je wat hebt aan mijn antwoorden en ons kunt helpen.

met vriendelijke groet jop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

Geen dank, met plezier gedaan, maar we hebben het nog niet opgelost.. dus bedank me later maar ;)

7 jaar is ondertussen wel een beetje oud ( vooral voor routers).

Dus ik zou voorstellen om eerst eens contact op te nemen met ziggo. op dit moment denk ik vooral dat het probleem daar zal liggen.

Ik weet niet hoe het met Nederlandse providers zit maar hier in België moeten ze je een nieuwe router geven, als deze slecht functioneert.

Je hebt gepingt en hebt 100 procent verlies, dus dat wil zeggen dat je helemaal geen verbinding tot stand kan brengen.

Krijg je soms toch nog signaal binnen? anders mag je nog eens pingen en een screenshot meesturen naar me.

Het wifi kanaal kan je veranderen in de instelling van de router/modem. (of via je persoonlijke pagina bij je provider) Dit kan je uiteraard alleen doen als je verbinding krijgt.

Maar voor ik je dit verder uitleg probeer eens contact op te nemen met Ziggo en leg het probleem daar uit. Ze zullen je lijn testen en je een paar dingen laten doen om te zien of de router/modem nog werkt.

Ik hoor het wel.

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

Geen dank, met plezier gedaan, maar we hebben het nog niet opgelost.. dus bedank me later maar ;)

7 jaar is ondertussen wel een beetje oud ( vooral voor routers).

Dus ik zou voorstellen om eerst eens contact op te nemen met ziggo. op dit moment denk ik vooral dat het probleem daar zal liggen.

Ik weet niet hoe het met Nederlandse providers zit maar hier in België moeten ze je een nieuwe router geven, als deze slecht functioneert.

Je hebt gepingt en hebt 100 procent verlies, dus dat wil zeggen dat je helemaal geen verbinding tot stand kan brengen.

Krijg je soms toch nog signaal binnen? anders mag je nog eens pingen en een screenshot meesturen naar me.

Het wifi kanaal kan je veranderen in de instelling van de router/modem. (of via je persoonlijke pagina bij je provider) Dit kan je uiteraard alleen doen als je verbinding krijgt.

Maar voor ik je dit verder uitleg probeer eens contact op te nemen met Ziggo en leg het probleem daar uit. Ze zullen je lijn testen en je een paar dingen laten doen om te zien of de router/modem nog werkt.

Ik hoor het wel.

Groeten

Dat zal ik doorgeven. Het betreft iemand anders haar pc, maar ik ben daar bezig geweest.

Ik zie haar volgende week. Ik laat het je weten.

verder een fijn weekend toegewenst.

met vriendelijke groet Jop

- - - Updated - - -

Ik ben volgende week daar en zal je advies doorgeven.

Ik kreeg bericht van haar dat ze nog steeds verbinding heeft metinterenet.

Als ik bij haar ben zal ik een printsreen naar je sturen.

Ook zullen we contact opnemen met ziggo om de lijn te laten doormeten.

Dus het duurt even een paar dagen, voordat ik je het kan laten weten.

met vriendelijke groet Jop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan zijn dat de router gewoon echt overleden is.

Ditzelfde probleem heb ik met de vorige router ook gehad. Eerst een verbinding en na een X-aantal minuten verdwijnt de verbinding. Het bleek bij mij aan de router te liggen. Ik kreeg geen IP-adres meer uitgedeeld via de DHCP en de router routeerde totaal niet meer, niets!

Ik kreeg dezelfde meldingen als jou in beeld, "doelhost niet bereikbaar".

Zoals kevind ook al zei, 7 jaar is wel al behoorlijk oud voor een Router. De meeste oudere routers pikken namelijk de nieuwere internet standaarden niet meer. Ziggo maakt net zoal Zeelandnet gebruik van kabelmodemtechnologie. Deze technologie wordt steeds verbeterd en vernieuwd door de provider, waardoor dus ook iets andere soort van protocollen gebruikt worden. Oudere routers kunnen hier niet mee overweg. De router die ik gebruikte gaf onder andere om die reden de geest. Een nieuwe Router heeft direct alle problemen opgelost. De oude router gewoon weggooien, want daar kun je echt niemand meer blij mee maken. Ook niet als je hem wilt gebruiken als extra router Achter de nieuwe router. Gewoon niet doen, om dat goed werkend te krijgen is een heel karwei.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd, gewoon een nieuwe router plaatsen. Maar ik persoonlijk ( je doet hier natuurlijk mee wat je wil) zou toch eerst even de provider raadplegen. ik denk zelfs dat zij je een nieuwe router moeten geven.

Aangezien de hoge leeftijd van de router (en modem) denk ik dat het probleem daar zal liggen, zoals Leroy zegt: de nieuwe standaardwaarden zullen niet meer opgepikt worden.

Maar je laat het ons maar weten.

Ik heb nog heel wat dingen die we uit kunnen proberen ;)

Groeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.