Ga naar inhoud

netwerkproblemen

jop

Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

Wie kan mij helpen

Mijn internetverbinding valt regelmatig weg, kan dan geen pagina meer bereiken. Vaak de stekker modem en router van stroom afgehaald.

Helpt tijdelijk wel.

Nu opgezocht om de router te controleren, deze geeft aan doelhost niet bereikbaar.

Wat moet ik doen, ik ben maar een leek. Graag een eenvoudige uitleg, zodat ik het begrijp.

Bij voorbaat hartelijk bedankt Jop:dong::dong:

Link naar reactie
Delen op andere sites

deze problemen doen zich voor bij een vriendin van mij, en we dachten dit te kunnen oplossen.

Als antwoord op je vraag: De provider is Ziggo en de router staat bij het modem bij de internetaansluiting kastje aan de muur van ziggo, waar de coaxkabel inkomt.

Op wifi werkt alles, alhoewel haar tablet dezelfde problemen geeft als de pc.

Der problemen zijn begonnen, toen zij een nieuwe pc kocht en aansloot.

Ik hoop hierbij voldoende informatie te hebben gegeven.

maar wat betekent doelhost niet bereikbaar eigenlijk?

met vr Groet Jop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat heb je dan al geprobeerd te doen?

Ik neem aan dat de router ook van ziggo is, en weet je hoe oud deze router is? Hier in Belgie kregen velen hetzelfde probleem door een oude bbox (Belgacom)

Kan je me nog vertellen of de pc op windows 8 draait? of nog een vertrouwde windows 7 ?

Heb je al proberen je ip te pingen? Als je niet weet hoe, leg ik je dit wel uit.

Doelhost niet bereikbaar is hetzelfde als time out. je computer probeert door middel van je router toegang te krijgen met het internet. maar ergens tussenin loopt het mis.

En is het een lan verbinding of wifi , want de tablet zal via wifi gaan.

is het een apple of een andere pc?

Heb jij of zij de provider al eens gecontacteerd om de lijn te testen? ik weet niet hoe het zit met abonnees van Nederlandse providers, maar in Belgie zijn de providers verantwoordelijk tot aan je huis ( war de lijn dan binnenkomt bij je)