Ga naar inhoud

RAM geheugen uitbreiden


HPc

Aanbevolen berichten

Als ik het goed heb kom je met de F2 toets tijdens het opstarten van je pc in het BIOS, en met de F12 toets zou je een bootmenu horen te krijgen klopt dat?

Het type dvd drive wat in je Speccy logje staat vermeld schijnt nogal vaak problemen te geven met het lezen van dvd media.

Werkt de Windows 7 dvd wel op een ander systeem? Kan je dat eens proberen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 102
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik kom met de delete toets in het BIOS en met de F8 toets krijg ik een bootmenu.

De Windows 7 dvd werkt op een andere pc (wordt gelezen en de installatie ervan is gelukt).

- - - Updated - - -

Wat moet ik instellen in het BIOS om windows 7 te installeren vanuit een usb stick? Of kan dat niet met mijn pc?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dit misschien een mogelijkheid om windows 7 te installeren vanuit een USB stick (alleen dat dit een vb is om windows 8 te installeren als je al windows 7 hebt) How To Boot From USB Drive Even If Your PC Doesn’t Support Booting From USB

Het is me wel niet helemaal duidelijk of je volgens deze procedure moet kunnen opstarten vanuit een CD/DVD. Dan wordt het toch moeilijk omdat dit voordien ook niet gelukt is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hallo

Ik heb een vraag over die 2e methode: bij stap in staat er " burn the ISO file to a CD or DVD"

Ik weet niet goed welke file ermee bedoeld wordt.

Ik heb de 2e link vanboven gedownload plpbt -5.0.14.zip. Omdat er bij de eerste link staat dat het om een testversie gaat.

Dan heb ik de map "plpbt" van het type ISO Image op een CD Rom gebrand (met behulp van de CD ROM drive van mijn laptop)

en deze cd in mijn pc geplaatst.

Vervolgens in het BIOS menu gegaan en de boot priority veranderd: als eerste keus CD/DVD drive (maar dit stond al zo ingesteld).

En de usb stick ingestoken aan de voorkant van de pc.

Na opstarten kreeg ik geen scherm te zien zoals in stap 3 getoond wordt.

Wat loopt er mis? Persoonlijk denk ik dat het te maken heeft met het opstarten vanaf een CD, want dit lukte hiervoor ook niet, en daarom heb ik geprobeerd om op te starten vanuit een USB stick.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb intussen ook de eerste methode geprobeerd. Als ik hier bij stap 1 de easy bcd software wil installeren, dan krijg ik als melding: "Please note that EasyBcd requires the windows vista/7 bootloader, and will not work in xp-only environment.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Intussen is er een ander probleem opgetreden. Ik heb windows 7 kunnen installeren met een andere dvd. Dat scheen te lukken (ik heb dus de taal enz. kunnen selecteren) tot er een foutmelding werd weergegeven.

Omdat het installeren gestopt was, heb ik de computer heropgestart (om windows 7 opnieuw te installeren).

Maar nu krijg ik nadat er eerst een zwart scherm komt, de melding dat windows niet kan opstarten omdat het volgende bestand ontbreekt of defect is:

"Racine Windows>\system32\hal.dll."

Gelieve hieronder een copie te herinstalleren van dit bestand

Als ik op enter druk herstart de pc weer en krijg ik telkens dezelfde melding. Ik kan de pc dus ook niet meer afzetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

inmiddels heb ik windows xp geherinstalleerd en kan ik wel terug nl opstarten en de pc afzetten.

Daarna heb ik terug windows 7 proberen te installeren (van een andere Cd) maar ik kreeg weer dezelfde foutmelding (0x800700117) en had hetzelfde probleem als in vorig bericht (....hall.dll). Hierna heb ik windows xp weer geherinstalleerd en is dit probleem verholpen.

Dus kan ik best vanaf een usb stick proberen.

Het antwoord op bericht 68: Na F8 in te drukken tijdens opstarten zie ik het volgende:

Please select boot device

PM-WDC WD2000BB-55GUC0

PS-HL-DT-STDVDRW GSA-4164B

Generic 2.0 Reader (staat er 5 keer)

1G USB2.0FlashDriveA4

Ik ben niet zeker of de laatste keuze de USB stick is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.